برای دانستن علت نامگذاری رایحه گرم و سرد، باید ابتدا در مورد عطر‌های سرد و گرم و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات لازم را به دست آورید. عطرها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. عطرهای گرم بوی سنگین‌تر و ماندگاری بیشتری دارند و برای فصول سرد مناسب‌اند. رایحه‌های چوبی و ادویه‌ای در آن‌ها غالب است. عطرهای سرد سبک‌تر و برای فصول گرم مناسب‌اند. رایحه‌های مرکباتی و گلی در آن‌ها بیشتر است. انتخاب عطر به سلیقه شخصی و فصل بستگی دارد.

بسیاری از افراد هستند که استفاده از رایحه‌های گرم و سرد باعث سردرد و حساسیت در آن‌ها می‌شود. همچنین برخی از مردم ترجیح می‌‌‌دهند از روایح مختلف در فصل‌های مختلف استفاده کنند. به همین دلیل برای انتخاب یک عطر مناسب، باید دانش کافی راجع به آن داشته باشند.

 شما با آگاهی از تفاوت‌های عطرها با رایحه‌ گرم و سرد، راهکارهای تشخیصی بین این دو رایحه عطر را یاد خواهید گرفت.

آشنایی با ویژگی های رایحه گرم و سرد

ما در اینجا قصد داریم مختصری به تفاوت ها و ویژگی این دو رایحه بپردازیم و در ادامه علاوه بر شناخت کامل این ویژگی ها کاربردهای انها را نیز مورد بررسی قرار دهیم

ویژگی عطرهای گرم عطرهای سرد
ماندگاری طولانی‌تر کوتاه‌تر
فصل مناسب سرد گرم
احساس گرم، آرامش‌بخش، سنگین خنک، شاداب، سبک
نت‌های غالب چوبی، شرقی، ادویه‌ای مرکباتی، آّبی، گلی
تاثیر بر روحیه آرامش و اطمینان انرژی و نشاط
مناسب برای افراد آرام و کلاسیک، شب‌های سرد افراد جوان و پرانرژی، روزهای گرم
نتایج نامطلوب سردرد در افراد گرم مزاج، تشدید میگرن ممکن است در هوای سرد زودتر تبخیر شوند
نمونه نت‌ها وانیل، چوب صندل، دارچین لیمو، نعناع، خیار

ویژگی‌ها و کاربردهای عطرهای گرم

رایحه‌های عطرهای گرم معمولا ماندگاری طولانی‌تری دارند و باعث ایجاد سردرد در افراد گرم مزاج می‌شوند. نت‌های گرم عطرها و ادکلن‌ها باعث افزایش سردردهای میگرنی می‌شوند. به همین خاطر استفاده از این دسته از رایحه‌ها برای افراد با مشکل میگرن توصیه نمی‌شود.

مهم‌ترین تفاوت عطرهای تلخ و شیرین، گروه بویایی آن‌ها است که شامل رایحه‌هایی با تنوع زیاد می‌شود. گروه‌های بویایی چوبی مانند دکانت عطر لویی ویتون آمبرنومد  و گل‌دار معمولا عطر و بوی گرمی دارند و مورد علاقه بسیاری از افراد هستند.

عطرهای با نت گرم مناسب فصل‌های سرد سال هستند و استشمام آن‌ها در این بازه‌های زمانی بسیار لذت بخش نیز خواهد بود.

ویژگی های رایحه گرم و سرد

ویژگی ها و کاربرد عطرهای سرد

تفاوت عطر تلخ و شیرین به حس و حالی که افراد از این روایح به دست می آورند نیز بستگی دارد. عطرهای خنک و سرد اغلب حس و سرزندگی و شادابی را به شنونده منتقل می کنند و برای فصل های گرم سال انتخاب بسیار مناسبی هستند. برخی از ویژگی های این روایح را در زیر مشاهده می کنید:

استفاده از عطرهای سرد به دلیل ایجاد حس خنکی ، از بروز گرمازدگی در فصل هایی که هوا به شدت گرم است پیشگیری می کند. این روایحه ها حس طراوت و شادابی را در این فصول سال به شنونده انتقال می دهند

روایح سرد و خنک گاها با طعم ترش و تلخ تولید می شوند مانند دکانت عطر تام فورد فا.ک.ینگ فابیولس و فرمولاسیون آن ها چنین طعمی را در بر می گیرد. انواع عطر گرم و سرد بر اساس میزان ماندگاری هم دسته بندی می شوند. عطرهای سرد در آب و هوای سرد ماندگاری و دوام بالاتری دارند

به طور کلی ماندگاری عطرهای سرد کمتر از عطرهای گرم است. الکل موجود در عطرها در هوای سرد دیر تبخیر می شود و در دمای گرم سریع تر از بین می رود. در نتیجه ماندگاری عطرهای سرد را تحت تاثیر قرار داده است.

عطرهای سرد زود به زود مصرف می شوند. چون ماندگاری آن ها نسبت به ادکلن های گرم کمتر است و به همین سبب باید چندین نوبت در طول روز آن ها را تمدید کنید.
عطرهای سرد روایح ترش و اسیدی را در بر می گیرند و نت های تشکیل دهنده آن ها چنین خواصی دارند

درباره رایحه گرم و سرد در عطرها

نت های تشکیل دهنده عطرهای سرد

با نگاهی به لیست رایحه گرم و سرد و نت های تشکیل دهنده آن ها می توان به انواع روائح به کار رفته در آنها پی برد. در عطرهای سرد روایح ترشی مانند سرکه و لیمو استشمام می شوند مانند عطر ورساچه او فرش.

روایح میوه ای نیز اغلب مجموعه ای از نت های سرد را در خود جای می دهند. انواع عطر سرد با نت هایی مانند هندوانه و خیار تولید می شوند و عطر و بوی دلپذیری برای فصلهای گرم سال دارند.

نت ها در رایحه گرم و سرد

تاثیر رایحه عطرها بر گرم و سرد بودن آنها

برای بررسی تفاوت‌های عطرهای تلخ و شیرین و سایر طبع‌های ادکلن‌های امروزی، باید به اثرگذاری آن‌ها بر مصرف کنندگان توجه کافی داشته باشیم. انواع رایحه‌ها این قدرت را دارند که تاثیر زیادی بر خلق و خوی افراد داشته باشند.

عطرها بر روحیات افراد تاثیر می‌گذارند. و باعث تغییر در عواطف آن ها می‌شوند. یکی از نکات مهم در انتخاب عطر روزانه‌، تشخیص نوع تاثیری است که بر روحیه‌ افراد برجا می‌گذارد.

هر فردی دارای حس بویایی به خصوصی است و عطر انتخابی او باید با سلیقه بویایی‌اش هارمونی داشته باشد. برخی افراد با استشمام نت‌های گرم لذت می‌برند و برخی دیگر نت‌های سرد عطر و ادکلن‌ها را ترجیح می‌دهند.

برای این که تفاوت‌های انواع رایحه گرم و سرد را بهتر درک کنید، باید اطلاعات کافی از مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید.

جمع‌بندی
در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که علت نامگذاری رایحه گرم و سرد برای عطر چیست؟ بسیاری از افراد حساسیت زیادی نسبت به رایحه عطرها دارند، بنابراین باید شناخت کافی از انواع آن‌ها داشته باشند. معمولا رایحه‌های سرد و گرم را با توجه به نوع و ترکیبات‌شان به راحتی می‌توان تشخیص داد.

مهم‌ترین کاری که باید انجام شود این است که پیش از خرید اطلاعات لازم در مورد رایحه عطرها را به دست آورید. اگر شناخت درستی از رایحه مورد نظرتان داشته باشید، به راحتی می‌توانید آن را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

X