استفاده از عطر امروزه به یک محصول مهم تبدیل شده، که در مراسم‌های روزمره جای بخصوصی دارد؛ به‌ طوری‌که قبل‌ از بیرون آمدن از منزل اگر از آن استفاده نشود، این گونه به نظر می‌رسد که گویی برهنه‌اید. عده‌ای افراد وجود دارد که عاشق عطر و ادکلن هستند و از بوی آن‌ها آرامش می‌گیرند، هر شخص دوست دارد که در زمان استشمام کردن بوی خوبی به مشام او برسد؛ که علاوه‌ بر این‌که باعث استنشاق بوی خوشایند از فرد می‌شود، باعث می‌شود که اعتماد به‌ نفس فرد هم بالا برود. یک سری نکات وجود دارد که در زمان استفاده از عطر باید آن‌ها را رعایت کرد. این نکات عبارت است از:

  •  مرطوب کردن محلی که قصد استفاده از عطر را دارید

مرطوب کردن محل مورد نظر قبل‌ از استفاده کردن از عطر کاملاً ضروری می‌باشد. بهتر است قبل‌ از استفاده از هر نوع عطر، با لوسیون یا کرم محل مورد نظر را مرطوب کرد. زمانی‌ که پوست مرطوب باشد، عطر بر روی آن قسمت به‌ خوبی پخش می‌شود؛ و می‌تواند مدت زیادی ماندگاری داشته باشد. در صورتی‌ که به لوسیون یا کرم دسترسی نداشت می‌توان به‌ جای آن از پنبه یا دستمال مرطوب استفاده کرد. مرطوب کردن زیر گردن بسیار مهم می‌باشد.

  • عدم اسپری کردن عطر بر روی موها

استفاده از عطر بر روی موها اصلاً کار درستی نیست. بسیاری از افراد عادت دارند، که عطر یا ادکلن را بر موهای خود اسپری کنند، در حالی‌ که این کار اصلاً درست نمی‌باشد و امکان دارد که به موها آسیب برساند؛ زیرا اکثر عطرها و ادکلن‌ها حاوی الکل می‌باشند. در صورتی‌ که به‌ طور فراوان از عطر بر روی موها استفاده شود باعث می‌شود که موها خشک شوند. بنابراین باید از استفاده کردن از عطر در قسمت موها خودداری کرد تا دچار آسیب دیدگی نشد.

  •  عدم سایش مچ دست بعد از زدن عطر

اغلب افراد عادت دارند که بعد از آن‌که عطری را، به مچ دست خود اسپری کردند، دستان خود را بر روی هم بکشند. استفاده کردن از این روش اصلاً کار درستی نیست؛ زیرا عطرها از ترکیبات پیچیده‌ای مثل نت‌های بالا، نت‌های قلب و نت‌های پایه تشکیل ‌شده‌اند. نت‌های بالا با توجه به این‌که ضعیف هستند، خیلی سریع از بین می‌روند. ولی نت‌های پایه ماندگاری بسیار زیادی دارند. اصطکاکی که در اثر مالش دست‌ها به وجود می‌آید، باعث می‌شود که تعاملی بین عطر و روغن های طبیعی پوست به وجود آید، که نتیجه ان باعث می‌شود بوی عطر خراب شده و ماندگاری عطر به حداقل برسد.

  •  استراحت دادن به بینی برای تست کردن عطرهای مختلف

مطمئناً همه افراد برای این‌که بخواهند، عطر یا ادکلن خوب را خریداری کنند ادکلن های مختلفی را بو خواهند کرد. اما بهتر است در زمان آزمایش کردن عطر از امتحان کردن بیشتر از سه مورد، پشت‌ سر هم خودداری کرد، علی الخصوص عطرهایی که رایحه آن‌ها فارنهایت می‌باشد، زیرا باعث می‌شود حس بویایی افراد از کار بیفتد. در صورتی‌که قصد داشته بیش ‌از سه عطر را استشمام کرد باید برای این‌که مجاری بینی پاک شود، پود قهوه را استشمام کرد. در صورت نبود قهوه می‌توان یک پارچه تمیز که بو ندارد را جلوی بینی گرفت و آن را نفس کشید. همچنین خوردن آب، کشیدن نفس عمیق، بو کشیدن خاک روش‌هایی است که باعث می‌شود مجاری بینی پاک‌سازی شود و دوباره بتوان ادکلن جدید را بو کشید.

  •  تولید نشدن عطرها با رایحه واقعی گل

امروز عطرها با رایحه های گل تولید نمی‌شوند. با توجه به این‌که عطر به‌ طور انبوه تولید می‌شود، نمی‌توان به حجم بالای گیاهان دسترسی پیدا کرد. استفاده کردن از اسانس گل، باید جایگزین گل‌های مصنوعی شود. این روش مزیتی که دارد این است که، رایحه‌های مصنوعی طول ماندگاری عطر را بیشتر می‌کند. تاریخ انقضایی که یک عطر با رایحه طبیعی دارد بسیار کوتاه‌تر از عطری است که رایحه آن مصنوعی می‌باشد.

  •  تغییر روحیه با استفاده از عطر

رایحه عطرها می‌تواند روحیه افراد را تحت تأثیر قرار دهد. تحقیقات نشان داده است که، عطرهایی که رایحه آن‌ها تند و شیرین است می‌تواند روحیه افراد را بالا ببرد. در صورت احساس خستگی کردن، برای تقویت آرامش می‌توان، از عطری استفاده کرد که رایحه آن اسطوخودوس باشد. عطرهایی که رایحه آن‌ها اسطوخودوس باشند می‌تواند باعث بهبود خواب شبانه شود. همچین استفاده کردن از عطرها و ادکلن‌هایی که رایحه آن شبیه به مرکبات باشد، باعث می‌شود که حواس افراد پرت نشود. استفاده کردن از عطرهایی که رایحه آن چوبی باشد باعث می‌شود که افرادی که از سیگار استفاده کردند، سایرین متوجه آن نشوند. بنابراین استفاده کردن از عطر خوب باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

  •  عطرهای مردانه مختص به مردان نمی‌باشد

طبق تحقیقات انجام گرفته شده عطرهای مردانه فقط مخصوص مردان نمی‌باشد، اما عطرهای زنانه باید توسط زنان استفاده شود. یک‌ سوم عطرهایی که با رایحه مردانه به فروش می‌رسد، توسط زنان خریداری می‌شود. این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و تمام سنین را شامل می‌شود. استفاده کردن از عطرهای مردانه برای بانوان مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی آقایان از عطرهای زنانه نباید استفاده کنید؛ زیرا عطرهای بانوان رایحه ملایم و تیز دارد که مخصوص بانوان می‌باشد. البته برخی از عطرها و ادکلن‌ها وجود دار که جنسیت در آن‌ها مشخص نشده است و هم آقایان و هم بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند مثل ادکلن‌های ویاژ و هرمس.

  • تفاوت عطر رایحه از نظر بقیه

رایحه عطر امکان دارد از نظر دو نفر متفاوت باشد. عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که رایحه عطر و ادکلن از نظر بقیه متفاوت باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به رطوبت بدن، تغییرات هورمونی و رژیم غذایی اشاره کرد.

  •  بهبود رایحه‌ ادکلن بر روی نبض

نکات بسیار جالبی در مورد عطر وجود دارد، که شایع‌ترین آن‌ها این است که بهتر می‌باشد عطر و ادکلن بر روی نبض استفاده شود. زیرا استفاده کردن از عطر بر روی نبض، مسئله‌ای است که از قدیم ریشه در فرهنگ انگلیسی دارد. استفاده از عطر بر روی ضربان نبض گردن باعث می‌شود که بوی عطرها و ادکلن‌ها با سرعت بیشتری افزایش یابد. از این‌رو بهتر است عطر و ادکلن را بر روی قسمت‌هایی زد که دارای نبض می‌باشند‌ مثلاً پشت زانو، مچ دست و رگ‌های گردن. زیرا باعث ماندگاری و پخش شدن عطر فوق ‌العاده ادکلن خواهد شد.

X