چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟

همه ما دوست داریم در طول روز عطر بسیار خوشی داشته باشیم. استفاده از عطر مورد علاقه مطمئنا می تواند کمک کننده برای ایجاد یک حس خوشایند در حین فعالیتهای روزانه باشد، اما ممکن است که متاسفانه مدت زمان ماندگاری بسیاری از عطرها کوتاه باشد و زود از بین برود. این مسئله به این دلیل است که روش عطر زدن خود را به درستی استفاده نمی کنیم.
می توان گفت که اکثر مردم نمی دانند که روش های بسیار خوبی وجود دارد که می تواند میزان ماندگاری بوی عطر را بیشتر نماید. برای ماندگاری طولانی‌تر عطر، ابتدا باید مطمئن شوید که عطر می‌تواند با پوست شما ارتباط برقرار کند و در تمام طول روز کنارتان بماند. برای انجام این کار، باید تا جایی که می توانید از قوانین درست نحوه استفاده از عطر پیروی کنید.
با توجه به اهمیت و علاقه ای که عموم مردم به خوشبو بودن و مدت زمان ماندگاری عطر دلخواه خود در طول روز دارند، ما قصد داریم در این مقاله چند نکته مهم از میان بهترین روشها برای استفاده صحیح و نیز میزان ماندگاری بیشتر عطرها را توضیح دهیم. پس از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب همراهمان بمانید.

نکات مهم برای ماندگاری بیشتر بوی عطرها

*بلافاصله بعد از دوش گرفتن به پوست خود عطر بزنید. عطر خود را بلافاصله بعد از حمام به بدن بمالید و آن را خشک کنید. در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که عطر شما در تمام طول روز ماندگار است.
*قبل از استفاده مطمئن شوید که پوست مرطوب شده است. لذا استفاده از لوسیون روی پوست قبل از اسپری کردن عطر، پوست شما را مرطوب می کند و سپس عطر شما را بهتر و ماندگارتر می کند.
*عطر را مستقیم روی نقاط نبض خود اعمال کنید. عطر به گرما واکنش نشان می دهد و استفاده از آن روی نقاط نبض می تواند به آزاد شدن عطر در طول روز کمک کند. لذا سعی کنید پشت گردن، داخل آرنج، مچ دست یا پشت زانو خود را عطر بپاشید.
*می توانید قبل از استفاده، مقدار کمی وازلین را به نقاط نبض خود بمالید. اگر به بیشترین ماندگاری عطر خود در روز نیاز دارید، مقدار کمی وازلین را قبل از استفاده روی نقاط نبض خود بمالید. این مومیایی به عنوان یک نگهدارنده بسیار قوی برای عطر عمل می کند و به ماندگار شدن آن کمک می کند.

نکات کاربردی جهت دوام عطر برای مدت زمان بیش از یک شبانه روز

علاوه بر نکاتی که در خصوص اهمیت مرطوب بودن پوست در زمان عطر زدن گفته شد روش های دیگری نیز وجود دارد که قدرت دوام عطر را حتی بیش از 24 ساعت ماندگار می کند.
*در زمان عطر زدن از وجود پارچه و لباس جلوگیری کنید، چرا که عطر وقتی بتواند بطور مستقیم با روغن های طبیعی پوست بدن شما ترکیب شود بهترین بو را دارد و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
*نقاط اسپری شده با عطر را به روی هم نمالید. مالیدن مچ دست به هم یک نوع مواد شیمیایی تجزیه می کند و باعث می‌شود نت‌های بالایی عطر سریع‌تر شکسته شوند. اگر نمی توانید عطر خود را اسپری کنید، به آرامی آن را روی پوست خود بمالید.
*اگر دوست دارید رایحه خوشایندی را در موهای خود داشته باشید، می توانید آن را روی برس خود اسپری کنید و روی موهای خشک بمالید. نکته بسیار مهم اینکه مستقیماً روی موهای خود اسپری نکنید، زیرا الکل موجود در عطرها می تواند باعث آسیب دیدگی موهایتان شود.
*از دیگر راه های ماندگاری عطر این است که از لوسیون معطر و سایر محصولات مشابه استفاده کنید چرا که لوسیون ها و شوینده هایی هستند که مشابه عطر شما می توانند به ماندگاری عطر بدن کمک کنند.

چه نوع عطری ماندگاری بیشتری دارد؟

قطعا در انتخاب یک عطر ماندگار، شما می توانید عطر با غلظت های مختلف خریداری کنید در این صورت قدرت عطری که خریداری می کنید تعیین کننده مدت ماندگاری آن روی پوست است. فرم های غلیظ تر، مانند عطر خالص، ماندگاری بیشتری را خواهند داشت، در حالی که نسخه های غلیظ تر از همان رایحه اگر از خلوص کمتری برخوردار باشند، کمتر ماندگار خواهند بود.
با این حال عطرهایی با نت های پایه برجسته تر ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهایی با نت های بالایی دارند. نت های پایه معمولاً شامل طعم های متفاوت تلخ و همچنین طعم هایی با رایحه تند تر هستند. نکته دیگر اینکه اگر چنانچه عطر شما حاوی رایحه های شرقی مانند نعناع هندی و عنبر باشد، احتمالا ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
عطرهایی با نت های پایه روشن تر، معمولا فرّارتر هستند. هر چه عطر شما فرّارتر باشد، احتمالاً زودتر منقضی می شود و از بین می رود. این ویژگی معمولا شامل عطرهایی با رایحه های مرکبات، گل و سبزه است.
اگر مطمئن نیستید که چه نت هایی در عطر انتخابی شما قوی تر هستند، می توانید اطلاعاتی را که در خصوص ویژگی آن عطر و خانواده آن رایحه را که در مقاله های مختلف توضیح داده شده است مطالعه نمایید.

روش های همراه داشتن عطر در زمانی که خارج از منزل هستیم

ممکن است دوست داشته باشید زمانی که از منزل خارج می شوید مقداری از عطرتان را به همراه خود داشته باشید، اما شیشه عطرتان بزرگ بوده و حمل آن برایتان سخت باشد. در این صورت یکی از راهکارها این است که عطر را روی گلوله های پنبه اسپری کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا برای استفاده کردن در هر زمانی که می خواهید بتوانید از آن بهره مند شوید. برای تقویت رایحه در مواقعی، عطر خود را روی چند توپ پنبه ای بپاشید و در حالی که خیس هستند، آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و تمام هوا را به بیرون فشار دهید. آنها باید به اندازه کافی مرطوب بمانند تا بعداً در طول روز و زمانی که نیاز دارید استفاده شوند.
اگر به تازگی به عطر علاقه مند شده اید، می‌توانید چند نمونه از عطرهای مختلف را امتحان نمایید تا بدرستی تعیین نمایید که کدام رایحه را می پسندید و کدامیک برای شما ماندگارتر است. اگر نگران طول عمر عطر دلخواهتان هستید، باز هم تاکیید داریم که حتما در هنگام انتخاب یک عطر مطلوب، به نت های پایه برجسته یک عطر و همچنین میزان غلظت آن دقت لازم را داشته باشید.

X