عطر و ادکلن در زندگی همه ما انقدر مهم هستند که انگار بدون آنها نمی‌توانیم زندگی کنیم! حتی می‌توانیم اشخاص دور و نزدیکی را که با آنها در ارتباط هستیم، از روی رایحه‌شان بشناسیم. پس نحوه استفاده از عطر می‌تواند یک فاکتور مهم در ماندگاری رایحه آن باشد. اگر می‌خواهید راز این استفاده را بدانید، با ما همراه شوید.

اینکه چگونه و به کجا عطر بزنید، مهم‌ترین فاکتور در ماندگاری رایحه محبوب شما است، نوع یک عطر و برند هر چقدر هم که معتبر باشد، اگر درست استفاده نشود، چندان تأثیرگذار نخواهد بود؛ به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌شود بیش از آنکه به نوع عطر و ادکلن، قیمت و برند آن توجه داشته باشید، با نحوه کاربرد آن آشنا شوید.

به اندازه عطر بزنید

عطر مورد علاقه شما، هر چقدر هم که خوشبو باشد، باید به مقدار معینی استفاده شود. شاید برای شما هم بارها پیش آمده باشد که با ورود فردی به یک مکان عمومی، از بوی زیاد عطری که زده است، سر درد شده باشید و به قول معروف بوی عطرش توی ذوق زده باشد! این نکته نشان دهنده رعایت نکردن اندازه عطر است.

کاربرد زیاد یک عطر، بوی اصلی آن را خنثی می‌کند و باعث می‌شود بوی غیرمتعارف و زننده‌ای بدهد، ضمن اینکه موجب ناراحتی دیگران هم خواهد شد.
همان اندازه که عطر زیاد، زننده است، مقدار کم نیز تأثیر و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد. بنابراین باید با توجه به عطری که دارید، به یک اندازه مشخص برسید.

ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که فلان مقدار عطر بزنید، رسیدن به یک اندازه لازم، بستگی به نوع عطر و کیفیت آن دارد و به مرور متوجه آن می‌شوید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مقدار کم یک عطر باعث از دست رفتن سریع رایحه آن خواهد شد و بنابراین باید با توجه به کیفیت آن، به یک اندازه مشخص برسید.

عطر را روی لباس اسپری نکنید

یکی از عادت‌های معمولی که ممکن است خیلی از ما هنگام عطر زدن داشته باشیم، اسپری کردن آن روی لباس است. این ترفند که به زعم ما می‌تواند ماندگاری بوی عطر را بیشتر کرده و لباس‌مان را نیز خوشبوتر کند، یک باور غلط است! در حای که پوست انسان برای زدن عطر و ادکلن، بهترین گزینه است و باعث ماندگاری و جذب بیشتر آن می‌شود.

همچنین اسپری کردن عطر و ادکلن روی لباس، باعث ایجاد لک می‌شود که ظاهر خوشایندی ندارد. داشتن یک ظاهر آراسته در محیط‌های عمومی، مثل محیط‌های کاری، دوستانه، مهمانی و … برای همه ما امری ضروری است، حال تصور کنید که بخشی از لباس ما در اثر اسپری یک عطر، لک پیدا کرده باشد، چنین حالتی نه تنها بوی خوب عطرمان را خنثی می‌کند، بلکه ظاهری ناخوشایند هم به ما می‌دهد.

به کدام قسمت پوست عطر بزنیم؟

زدن عطر روی گردن و مچ دست، تقریبا روشی شناخته شده است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که علاوه بر این دو قسمت، بخش‌های دیگری هم وجود دارند که مستعد عطر زدن هستند و چه بسا کارایی و ماندگاری بیشتری نیز داشته باشند. قفسه سینه، آرنج و پشت ران پا از جمله قسمت‌هایی در بدن انسان هستند که به دلیل نزدیک بودن رگ‌های‌شان به سطح پوست، گردش خون بالایی دارند و در نتیجه باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شوند.
با فاصله مناسب عطر بزنید

اینکه با چه فاصله‌ای از یک عطر استفاده کنیم، در ماندگاری آن تأثیر زیادی دارد. اگرچه کیفیت عطر‌ها باعث بازدهی متفاوت آنها می‌شود، اما رعایت فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری می‌تواند در ماندگاری آنها تأثیرگذار باشد. اگر از فاصله دورتر یا نزدیک‌تر، عطر را روی پوست خود اسپری کنید، به بوی مطبوع و دلخواه نمی‌رسید.

اکثر ما عادت داریم که شیشه عطر را به پوست خود بچسبانیم و یا از فاصله دورتری آن را خالی کنیم، در حالی که اگر روش فوق را رعایت کنید، قطعا نتیجه بهتری می‌گیرید. فاصله زیاد باعث کم شدن بوی عطر و فاصله نزدیک باعث زنندگی آن می‌شود، پس قانون 10 تا 15 سانتی را فراموش نکنید.
عطر را با دست پخش نکنید.

باز هم یک عادت اشتباه دیگر! تا اینجا که عطر و ادکلن را روی پوست و خصوصا مچ دست اسپری می‌کنیم، راه را درست رفته‌ایم، اما زمانی کار را خراب می‌کنیم که با مالیدن دست‌ها به هم، قصد پخش کردن آن را داریم. تصور ما این است که با این کار عطر و ادکلن را پخش کرده و آن را در قسمت‌های بیشتری گسترش می‌دهیم؛ در حالی که این کار اشتباه است. باید پس از اسپری کردن، اجازه دهیم عطر به صورت طبیعی روی پوست خشک شود تا ماندگاری بیشتری داشته و رایحه دلپذیرتری را پخش کند.

X