در به وجود آمدن عطر از نت ها و اسانس و رایحه های مختلفی استفاده می شود. در صنعت عطر سازی از روایح مختلفی به منظور برآورده کردن انتظارات مشتریان و همچنین فروش بالای عطر استفاده می شود. رایحه کهربا یکی از نت های فوق العاده بوده که در صنعت عطرسازی به کار می رود.

رایحه کهربا به قدری مست کننده است که هوش را از سر می برد به همین خاطر تولید کنندگان در ساخت عطرهای زنانه و مردانه از این رایحه بی نظیر استفاده می کنند.ما در ادامه به بررسی این رایحه و استفاده از آن در عطرسازی می پردازیم. ما را تا انتها همراهی کنید.

رایحه کهربا یک ماده پرکاربرد در عطر سازی

رایحه کهربا در عطرسازی

رایحه کهربا که امروزه در صنعت عطر سازی به یک ماده پرکاربرد معروف است در طی این سالها با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بوده و مسیرهای پر پیچ و خمی را طی کرده است تا به این مرحله رسیده است.

در گذشته بر اثر بریدگی تنه درخت شیره درختان به تدریج بر روی یکدیگر انباشته می شد و ماده ای سفت و جامد از آن به وجود می آمد که کهربا نام داشت. رایحه کهربا اگرچه یک نت محسوب می شود اما به عنوان یکی از اجزای اصلی در فرایند عطرسازی است .

شاید دانستن این مطلب برایتان جالب باشد که در دل نهنگ ها ماده خوشبویی به نام کهربا وجود دارد به همین دلیل شکارچیان نهنگ ها را شکار می کردند تا بدین شکل به کهربای موجود در دل نهنگ ها دست پیدا کنند

در گذشته نوعی دیگری از کهربا نیز وجود داشت که در رزین گیاهی به نام Cistus Lananiferus یا از پوست درختی به نام استایراکس که در آب و هوایی مدیترانه ای رشد می کرد، به دست می آمد.

با این اوصاف چنین کهربایی به دلیل دسترسی سخت تر اگرچه زمان بر بود اما به نوعی نمی توانست جوابگوی نیازهای صنعت عطر سازان باشد.با توجه به این امر این روزها در صنعت عطر سازی از کهربای مصنوعی استفاده می شود.

این نوع کهربا به نام آمبروکسان نام دارد که از جوهر گیاه مریم گلی به وجود می آید. کهربا آمبروکسان با پودر کریستالی خود رایحه هایی تند، گرم، چربی و چوبی را از خود برجای می گذارد.کهربا با رایحه منحصر به فردی که دارد مشام را به زیبایی می نوازد و تصویر یک جنگل کوهستانی زیر آسمان پر ستاره زیبای شب را در ذهن تداعی می کند.

کهربا از کجا می‌آید و چند نوع دارد؟

در صنعت عطرسازی وقتی حرفی از نت های مختلف به میان می آید می توان  رایحه کهربا را به عنوان یک نت آرامش بخش معرفی کرد. کهربا با داشتن ترکیبی از رایحه های مختلف همچون شیرین، پودری و گرم یک نت شیک است که بوی فوق العاده ای را در فضا ایجاد می کند مانند دکانت عطر یونیک لاکچری آکدنیز.

کهربایی که این روزها در صنعت عطرسازی به کار می رود از ترکیب مجموعه ای از مواد طبیعی و مصنوعی همچون نعناع هندی، وانیل،لودانوم، بنزوئین، استیراکس و چند مورد دیگر تشکیل شده است.

کهربا طبیعی

همان طور که بیان کردیم شکل گیری کهربای طبیعی ممکن است که میلیون ها سال طول بکشد.کهربا که در اصطلاح به معنی رزین یا شره ای نیز گفته می شود بر اثر انباشته شدن شیره درخت که بر اثر بریدگی درخت بر روی زمین به وجود می آید.

کهربای طبیعی از نظر شکل ظاهری زیبا دیده نمی شود و اغلب به شکل یک سنگ خاکستری و مایل به سیاه است. با این حال بافت سبکی دارد و از نظر بویایی نیز بسیار نفیس و خوشبو است.

این نوع کهربا بسیار کمیاب است به همین دلیل یکی از گران ترین مواد اولیه در عطر سازی به شمار می آید. به دلیل کمیاب بودن این صمغ در ساخت فسیل ها، عتیقه ها و جواهرات از آن استفاده می شود.

کهربا مصنوعی

با توجه به اینکه کهربای طبیعی بسیار کمیاب است و پروسه تشکیل ان ممکن است میلیون ها سال طول بکشد به همین دلیل در صنعت عطرسازی از کهربای مصنوعی به جای آن استفاده می شود.

این روزها با توجه به محدودیت منابع استفاده از مواد و عناصر مصنوعی در صنعت عطر سازی یک ضرورت محسوب می شود. آمبروکسان یک کهربای مصنوعی بوده که در صنعت عطرسازی بسیار استفاده می شود.آمبروکسان به شکل پودر بوده که رایحه ای مشابه کهربای طبیعی را در عطر سازی به وجود می آورد به همین دلیل به عنوان ماده اولیه عطر بسیار به کار گرفته می شود.

استفاده از رایحه کهربا در عطر

بهترین عطرها با رایحه کهربا

عطرهای کهربایی توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام دارای رایحه فوق العاده ای هستند و بهترین رایحه را در فضا انتشار می دهند که موجب سرمستی همه افراد حاضر در فضا می شوند. در ادامه برخی از عطرهای با رایحه کهربا را که مختص آقایان و خانم ها است را بیان می کنیم.

پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان گرند سویر

این عطر با رایحه کهربا عطار معروف فرانسیس کورکجان تولید و به بازار عرضه شد..عطر میسون فرانسیس کورکجان گرند سویر یکی از معروف ترین عطر با رایحه کهربای برند میسون فرانسیس کورکجان است.البته در سال 2016 به  بازار عرضه شد.این بار در ساخت این مدل از عطر کهربایی از نت های گرم و شیرین استفاده شده است .به همین دلیل مناسب برای فصول است

ادوپرفیوم تیری موگلر الین زنانه

رایحه مرموز و دلپذیر این عطر بسیار مست کننده است که به عنوان یکی از عطرهای فوق العاده و نادر زنانه به شمار می آید.دارای نت های ترمه، چوب، یاس و کهربای سفید است که بوی استشمام آن در فضا شما را به عمق رویا و قدم زدن در درختان خوش منظره به رنگ نارنجی می برد.در ساخت عطر الین موگلر ظریف کاری با استفاده از طلا کار شده است که بسیار خیره کننده و جذاب به نظر می رسد.

ادو پرفیوم دولچه اند گابانا دوان مردانه

ادو پرفیوم دولچه اند گابانا دوان مردانه در سال 2008 توسط کمپانی محبوب دولچه اند گابانا تولید و به بازار عرضه شد.با توجه به ماندگاری و فروش بالایی که این عطر داشت تولیدکنندگان تصمیم گرفتند در سال 2008 این محصول را با رایحه جذاب تری از چوب هندی تولید و روانه بازار کنند.

عطر دی اند جی دلچه گابانا دوان طبع گرم، تلخ و شیرینی دارد که بیشتر مناسب آب و هوای سرد و خنک پاییزی است. این عطر رایحه سنگین و چوبی ای که دارد بهترین گزینه برای استفاده در مهمانی های بزرگ و جلسات کاری است.

ادوپرفیوم تام فورد سولیل برولانت زنانه و مردانه

با زدن عطر کهربای ادوپرفیوم تام فورد سولیل برلیانت زنانه و مردانه این تصویر در ذهن شما تداعی می شود که در نقطه ای نشسته اید و پرتوهای نور خورشید به زیبایی هرچه تمام تر صورت شما را نوازش می کند.

بسته بندی این عطر بسیار جذاب و شیک است و موجب زیبایی هرچه تمام تر میز آرایش شما می شود.در روزهای پاییزی بیرون آوردن چکمه ها، پالتوها، ژاکت ها برای سازگاری با هوای خنک پاییزی و در کنار آن استفاده از عطر ادوپرفیوم تام فورد سولیل برولانت زنانه و مردانه به طور یقین زیبایی استایل شما را چندین برابر خواهد کرد.

جمع بندی

رایحه کهربا در صنعت عطرسازی به عنوان یک عامل موفقیت در شرکت های عطرسازی در دنیا به حساب می آید. کهربا با رایحه سحرانگیز و جاودانه خود آرامش فوق العاده ای را در فضا به وجود می آورد طوری که هیچ رایحه ای در عطر به پای آن نمی رسد.

بنابراین اگر به دنبال جلب توجه و درخشیدن در میان دورهمی ها و جشن های دوستانه هستید بهتر است عطر کهربا را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

X