یکی از کارهای لذت بخش برای افراد با سلیقه های مختلف، انتخاب و خرید یک عطر و ادکلن خوش بو است که هم برای آقایان و هم بانوان از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. این انتخاب یک کار پر نشاطی است اما در عین حال می تواند کمی پیچیده به نظر بیاید. انتخاب یک عطر دلخواه و مناسب کار سختی نیست، بلکه فقط نیاز به دانستن روش های صحیح امتحان نمودن دارد و لازم است برای اینکه بهترین عطر را امتحان کنید یک سری نکات را دقت نمایید تا از خرید خود احساس پشیمانی نداشته باشید.
در کنار عطر و بوی عطر، توجه به رنج قیمتی که میخواهید آن را بخرید و نیز زنانه و مردانه بودن عطر نیز خیلی مهم است. پس در وهله اول جنسیت عطر را انتخاب نموده و در گام دوم یک بازه قیمتی برای انتخاب عطر خود معین نمایید.
رعایت نکات مهم در هنگام امتحان کردن عطر کمک می کند تا شما از یک رایحه خوشبو با ماندگاری بالا انتخاب نموده و یک تجربه عالی و بی نقص از خرید عطر دلخواه خود داشته باشید.
در این مقاله قصد داریم کمکتان کنیم تا اطلاعات لازم را در خصوص مهمترین نکاتی که در زمان تست کردن عطر باید بدانید را قبل از خرید داشته باشید. پس همراهمان باشید.

چگونه چند عطر را هم زمان امتحان کنیم؟

به مدت زمان صفر تا 5 ثانیه میانگین زمانی است که برای امتحان کردن یک عطر نیاز دارید بدانید که آیا آن عطر را دوست دارید و می پسندید یا خیر.
یکی از بهترین روش های امتحان نمودن چند عطر بطور همزمان، استفاده از کاغذ تست عطر می باشد. اگر حس بویایی کنجکاوی دارید، قطعا تنها به امتحان یک عطر بسنده نمی کنید، بلکه دوست دارید چندین عطر را امتحان کنید. بخاطر اینکه بتوانید در یک زمان و یک روز چند عطر را امتحان کنید دقت داشته باشید که به هیچ وجه آن را روی پوست خود تست نکنید بلکه از بلاترها و کاغذ تست استفاده کنید، تا بهترین رایحه را از میان عطرهایی که بیشتر شما را مجذوب خود می کنند، انتخاب نمایید.
حال کاغذ تست را با عطر مورد نظر خود اسپری نمایید و چند ثانیه صبر کنید تا الکل درون آن تبخیر شود، سپس کاغذ را حدود ده سانتی متر از بینی خود با فاصله نگه دارید و سعی کنید عطر اسپری شده روی آن را به خوبی استشمام نمایید.
لذا هر یک از عطرهایی را که میخواهید امتحان کنید با همین روش استفاده از کاغذ تستر پیش بروید تا بتوانید پس از امتحان نمودن چند نوع عطر و رایحه متنوع، به یک نتیجه مطلوب برسید.

خارج شدن از مکان عطر فروشی و استراحت به حس بویایی خود

اگر عطرهای زیادی را پشت سر هم استشمام کنید، احتمالاً نمی توانید نُت های مختلف آنها را تشخیص دهید. هر عطر شامل چند نُت می باشد؛ ابتدا یک نت اولیه وجود دارد که اگر مشام شما از آن پر شود دیگر نمی توانید نت میانی آن را حس کنید. برای جلوگیری از این احساس ممکن است به شما پیشنهاد شود که دانه های قهوه را بو کنید اما به طور دقیق، اثربخشی این روش یعنی بو کردن دانه های قهوه هرگز از نظر علمی ثابت نشده است چرا که بوییدن دانه های قهوه در واقع به روحیه شما اجازه می دهد تا بر روی یک رایحه ساده و قابل تشخیص تمرکز کنید و تا زمانی که عطرهای مختلف را به طور متوالی امتحان می کنید تحت تأثیر قرار نگیرید. حال بهترین کار این است که بین تست نمودن دو عطر، به بیرون و فضای خارج از عطر فروشی بروید تا هوای تازه بگیرید و مجدد عطرهای دیگری را نیز امتحان نمایید. از طریق روش اسپری نمودن عطر که آن را به طور یکنواخت روی کاغذ تست پخش می¬کند، رایحه را امتحان کنید و اجازه دهید الکل درون آن تبخیر شود و با چندین نفس سریع و ظریف هریک از رایحه را جداگانه تنفس کنید.

امتحان نمودن عطر روی پوست و مچ دست

وقتی پس از تست نمودن رایحه چند عطر از طریق کاغذ تستر، حال موقع آن رسیده که بین 2 یا 3 عطری که در انتخاب نهاییشان تردید دارید آنها را مستقیماً روی پوست خود امتحان کنید تا ببینید که پس از تماس عطر با پوست چه رایحه ای را حس می کنید. یک نکته مهم را در نظر داشته باشید که هر خاصیت و یژگی هر پوستی منحصر به فرد است و عطر یکسان بسته به پوستی که روی آن استفاده می شود، می تواند بوی متفاوتی از خود داشته باشد. با توجه به نوع اپیدرم یا اسیدیته پوست، یک عطر می تواند بسیار محتاطانه و ملایم و یا بسیار تند و تهاجمی باشد.
نکته دیگر اینکه اول از همه، همیشه عطر را در جای خنک و روی پوست تمیز و بدون عطر و بدون اینکه روی آن کرم یا لوسیون زده باشید امتحان کنید چرا که شما می خواهید اثر هماهنگی آن عطر را مستقیما با پوست خود امتحان نموده و استشمام کنید .
مسئله مهم دیگر در زمان امتحان نمودن عطر این است که هر گز پس از اسپری نمودن عطر روی مچ دست و جایی که نبض شما می تپد آنها را مالش ندهید! این حرکت مولکول‌های بویایی عطر را می‌شکند و ترکیب و رایحه نامناسبی ایجاد می‌کند.

اطمینان از انتخاب یک عطر منحصر به فرد برای خود

اکنون که به کمک روش های صحیح عطر¬های مختلف را امتحان نمودید، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آیا اصلا رایحه ی این عطر برای من ساخته شده و مناسب من است؟ آیا این رایحه کلاسیک است و با یک عطر مدرن محسوب می¬شود؟ در این مرحله می توانید برای تصمیم بهتر در امتحان عطر مورد نظر، از دوستان، خانواده و کسانی که نظرشان برایتان مهم است راهنمایی بخواهید.
اما به خاطر داشته باشید که عطر یک خلقت ذهنی است! هر کس بسته به عوامل زیادی نظر متفاوتی در مورد یک عطر خواهد داشت: شخصیت او، خلق و خوی و خواسته های او، حافظه بویایی او می تواند در این انتخاب نقش داشته باشد.
از جمله مسائل مهم دیگر در امتحان نمودن عطر زمان و فصلی است که در آن قرار دارید. مثلا استفاده از برخی از عطرها در فصل گرم اصلا مناسب نیست و ممکن است ایجاد تنگی نفس و یا سردرد نماید. اما همان رایحه در فصل سرما بسیار دلپذیرتر خواهد بود. پس همیشه برای امتحان یک عطر، شرایط آب و هوایی و قرار داشتن در یک فصل گرم یا سرد از سال را نیز در نظر بگیرید تا از عطر خود حس اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و یک رایحه منحصر به فرد از خود داشته باشید.

X