انتخاب عطر یا ادکلن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تمام زنان و مردان خوش پوش است. عطر زنانه یا مردانه یا عطرهای یونیسکس، اصطلاحی است که بارها برای خرید عطر و ادکلن شنیده‌ایم! یونیسکس نام برند دسته‌ای از عطرها هستند که با رایحه اسپرت‌شان بدون جنسیت به حساب می‌آیند. در واقع این نوع از عطرها به طور مشترک در بین خانم‌ها و آقایان استفاده می‌شود.

عطرهای اسپرت یونیسکس را می‌توان منجی دنیای نت‌ها به حساب آورد چرا که به افراد این قدرت را می‌دهند تا بر اساس سلیقه خود خرید کنند. در ادامه ویژگی‌های این دسته از عطرها و بهترین نت‌های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه بهترین عطر را انتخاب کنیم؟ 

انتخاب بهترین عطر و ادکلن علاوه بر سلیقه شخصی به عواملی همچون رایحه در نت‌های مختلف، موقعیت استفاده و جنسیت صاحب آن بستگی دارد. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که عطرهای یونیسکس عطرهای اسپرت هستند.

این دسته از عطرها به خاطر نوع ترکیبات‌شان، تفکیک جنسیتی را از بین برده‌اند و به افراد جسارت تابوشکنی بر اساس علاقه را می‌دهند. بنابراین شناخت انواع رایحه‌های این نوع از عطرها به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین رایحه کمک خواهد کرد.

در ادامه ابتدا مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک از عطرها را به شما می‌گوییم و معروف‌ترین رایحه‌های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی عطرهای یونیسکس 

این نوع از عطرها با تنوع زیادی که دارند، دغدغه افراد را برای انتخاب بر اساس جنسیت‌شان را از بین می‌برند. این دسته از محصولات با رواج آیین فراجنسیتی، حق انتخاب آزادانه‌ای را به افراد می‌دهند.

مجموعه‌ای از رایحه‌های جذاب و خاص که بدون گروه‌بندی خاص در بازار عرضه می‌شوند که مطابق سلایق مختلف بسیاری از افراد هستند.
رایحه‌های عطرهای یونیسکس اسپرت هستند و مناسب استفاده در مراسم‌ها و جلسات مهم و مختلف می‌باشند. از طرفی با انتخاب این نوع از عطرها، هزینه‌های مصرفی شما در خرید عطر را نیز کاهش می‌دهد. چون شما با انتخاب یک عطر و خرید این محصول، می‌توانید آن را با دیگر افراد خانواده‌تان استفاده کنید.

علاوه بر مواردی که گفتیم، این نوع از عطرها ویژگی‌های دیگری نیز دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • رایحه متعادل و دارای ترکیبات جذاب
  • عدم ایجاد حساسیت و آسیب به پوست
  •  دوام و ماندگاری بسیار بالا و قابل استفاده برای فصول مختلف سال
  • طراحی و بسته بندی شیشه ای با ظاهری جذاب

در ادامه چند نمونه از پرطرفدارترین رایحه‌های عطرهای یونیسکس را به همراه ویژگی‌های‌شان به شما معرفی خواهیم کرد.

 

عطر نیشان هاجیوات (Nishane Hacivat)

عطر نیشان هاجیوات (Nishane Hacivat)

اگر به دنبال عطری با رایحه‌ای مشابه با کرید اونتوس زنانه با غلظت بالاتری هستید، ما ادکلن نیشانه هاجیوات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این عطر با گروه بویایی شیپغ در سال 2017 به بازار عرضه شد، که قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان است. مهم‌ترین نت‌های عطر Nishane Hacivat عبارتند از آناناس، ترنج، گریپ فروت که در نت‌های میانی به صورت گل یاس، چوب سدر و نعناع هندی است.

نت‌های پایانی این عطر پرطرفدار عبارتند از خزه درخت بلوط، چوبی و نت‌های ماسکی. وقتی این عطر را اسپری می‌‌کنید، در ابتدا یک فضای میوه‌ای مرکباتی با یک حس ترشی ایجاد می‌کند.

سپس در ادامه به دلیل غلظت ادوپرفیوم موجود در این محصول، نت‌ها سختٰ‌تر تبخیر شده و همین ماندگاری رایحه آن را افزایش می‌دهد.                                       برای خرید این عطر یا دکانت عطر نیشان هاجیوات(هسیوات)،ما به شما رایحه‌های مرکباتی، میوه‌ای و چوبی یک فضای تلخ با رگه‌های شیرین را توصیه می‌کنیم.

 

عطر لویی ویتون آمبرنومد (آمبر نومید) | Louis Vuitton Ombre Nomade

عطر لویی ویتون آمبرنومد (آمبر نومید) | Louis Vuitton Ombre Nomade

عطر لویی ویتون آمبرنومد (آمبر نومید) یک محصول شیک و جذاب هست که برای اولین بار در سال 2018 میلادی وارد بازار شد. این عطر را برند لویی ویتون به بازار عرضه کرد و در دسته عطرهای شرقی چوبی قرار می‌گیرد. اسانس‌های به کار رفته در دکانت عطر لویی ویتون آمبرنومد(آمبرنومید) عبارتند از رز، لوبان، شمعدانی ، رایحه‌های دودی، عود، زعفران، تمشک، چوب درخت‌های قان و عنبر.

 

عطر تام فورد فا.ک.ینگ فابیولس | Tom Ford Fabulous

عطر تام فورد فا.ک.ینگ فابیولس | Tom Ford Fabulous

عطر تام فورد فاکینگ فابولوس رایحه‌ای گرم و تلخ دارد و فضای چرمی و حس زنبق را به افراد منتقل می‌کند. ادکلن تلخ مردانه تام فورد رایحه‌ای پربازخورد برای استایل‌های جدی، رسمی، قرارهای دونفره و عاشقانه است.

این عطر گرمای پرحرارت چرمی دارد و گزینه‌ای مناسب در فصل سرد پاییز و زمستان می‌باشد. متخصصان محصولات عطر و ادکلن‌ها، به بخش و ماندگاری این عطر یونیسکس امتیاز 7 را داده‌اند.

نت‌های مهم در ادکلن و دستریز تام فورد فاکینگ فابولوس از نوع اسطوخودوس، وانیلی، مریم گلی، زنبق، دانه تونکا، بادام تلخ، و چرم است. این عطر گرم در نت‌های اولیه فضایی متفاوت، تلخ، جدی، چرمی و تلخی بادام را به وجود می‌آورد. این عطر در نت‌های میانی، بیشتر حس رایحه چرمی و تلخی بادام دارد.

 

عطر بای کیلیان آنجلز شیر | by Kilian Angels’ Share

عطر بای کیلیان آنجلز شیر | by Kilian Angels’ Share

عطر بای کیلیان آنجلز شیر باکیفیت‌ترین عطر مشروبی دنیا است. این عطر یونیسکس بیشتر مورد توجه آقایان می‌باشد و سازنده آن شخصی به نام بنویست لایزا می‌باشد.

رایحه بای کیلیان آنجلز شیر گرم، شیرین، مشروبی، کمی تلخ، مشروبی و وانیلی است که به عنوان یک عطر گرم لوکس شناخته می‌شود. این ادکلن و همچنین        دکانت عطر بای کیلیان آنجلز شیر  یک رایحه پاییز و زمستانی برای قرارهای مهم دو نفره، عاشقانه، جلسات مهم کاری و مهمانی‌های مهم گزینه ایده‌آلی است.

عطر بای کیلیان آنجلز شیر در نت‌های اولیه خود، رایحه‌ای پرحرارت، شرابی و شیرین دارد. ماندگاری این نوع از عطرهای یونیسکس نسبت به پخش بوی آن بسیار بیشتر است.

 

عطر آمواج پورپوس | AMOUAGE Purpose

عطر آمواج پورپوس | AMOUAGE Purpose

نت‌های ابتدایی عطراصلی و دکانت آمواج پورپوس با رایحه‌های ترنج،صمغ کندر، فلفل سیاه و قرمز شروع می‌شود. ترکیب این روایح با هم ترکیبی از تندی، انرژی و اشتیاق را ایجاد می‌کند. نت‌های میانی این عطر یونیسکس عبارتند از خس خس، پاپیروس، چوب صندل و عبق رز. احساس عمق و رویایی یک تجربه متفاوتی از استفاده از عطرها را برای شما رقم خواهد زد.
این نوع از عطرهای یونیسکس طبعی معتدل دارد و مناسب فصل‌های معتدل سال هستند. ماندگاری و پخش بوی این نوع از عطرها بسیار مطلوب و مورد پسند بسیاری از افراد است.

 

عطر یونیک لاکچری آکدنیز | Unique’e Luxury Akdeniz

عطر یونیک لاکچری آکدنیز | Unique’e Luxury Akdeniz

ادکلن و دکانت عطر یونیک لاکچری آکدنیز رایحه‌ای خنک و شیرین دارد و مناسب فضاهای آکادمیک، اداری، روزانه و کژوال، قراردادهای دوستانه، عاشقانه و مهمانی‌های رسمی است. این عطر در گروه بویایی آروماتیک آبزی قرار دارد که انتخاب ایده‌آلی برای استفاده در فصل‌های بهار, تابستان و پاییز می‌باشد.

میزان پخش بو و همچنین ماندگاری این عطر یونیسکس، بسیار مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. نت‌های اولیه رایحه عطر یونیک لاکچری آکدنیز عبارتند از لیمو، اسطوخودوس، آب دریا، گریپ فروت و سیب. این نوع از رایحه در نت میانی به روایح آویشن و آناناس می‌رسد و در نت‌های پایانی به ترکیبی دل انگیز از چوب عنبر، سدر، نعناع و وانیل دارد.

جمع‌بندی
در این مقاله از … در مورد بهترین عطرهای یونیسکس صحبت کردیم. گفتیم این نوع از عطرها بر خلاف سایر عطر و ادکلن‌ها صرفا مناسب جنسیت خاصی نیستند. ادکلن‌های یونیسکس به خاطر ترکیبات خاصی که دارند، از رایحه‌ای اسپرت برخوردارند و مناسب استفاده خانم‌ها و آقایان با سلایق مختلف‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

X