شاید برای شما هم همچنین اتفاقی رخ داده باشد که در حین انتخاب و بوییدن رایحه های مختلف از عطر و ادکلن دچار سردرگمی و تردید شوید و از طرفی انتخاب برایتان کمی مشکل به نظر برسد. البته در برخی از فروشگاه های عطر برای جلوگیری از چنین پیش آمدی از ظرفی حاوی دانه های قهوه استفاده می شود. در واقع دانه های قهوه برای تجدید حافظه بویایی بسیار کارآمد خواهند بود.  در ادامه به بررسی و تاثیر دانه های قهوه بر روی حس بویایی خواهیم شد پس تا انتها با ما همراه شوید.

علت استفاده از دانه های قهوه در عطر فروشی ها

برای اینکه مشتریان رایحه های مختلف عطر و ادکلن را بهتر در عطر فروشی ها استشمام کنند  تا بتوانند مطابق با سلیقه خود رایحه مورد نظر را انتخاب کنند از دانه های قهوه استفاده می شود. در واقع بوی دانه های قهوه یک راه حل برای پاک کردن حس بویایی است تا راحت تر بتوان رایحه های مختلف عطر را استشمام کرد. در واقع با چند بار بودن کردن رایحه های مختلف خستگی بویایی ایجاد می شود و راه بینی مسدود شده و دیگر قادر نیست رایحه های مختلف پیشنهادی از طرف فروشنده را استشمام کند به همین دلیل از دانه های قهوه برای پاکسازی حس بویایی در عطر فروشی ها استفاده می شود.

تاثیر دانه های قهوه بر حس بویایی

اگرچه برای تغییر دادن بو از لیمو، پرتقال و … نیز استفاده می شود اما با توجه به اینکه دانه های قهوه ماندگاری بالاتری دارند این ماده برای پاکسازی حس بویایی کاربرد بیشتری دارد. خستگی بویایی ناشی از بو کردن چندین رایحه است که برای پاکسازی بینی و برای استشمام سایر رایحه ها استفاده از دانه های قهوه گزینه مناسبی هستند. در واقع استفاده از لیمو و پرتقال دوام زیادی ندارد و در طی چندین روز زود فاسد و خراب خواهند شد. بنابراین بهترین جایگزین برای پاکسازی حس بویایی، استفاده از دانه های قهوه است. از طرفی دانه های قهوه قدرت بازیابی بالایی دارند و در کمترین زمان تاثیر خود را در پاکسازی حس بویایی نشان می دهند. یکی از موارد مهم در استفاده از دانه های قهوه این است که این دانه ها بینی  شما را تمیز نمی کنند بلکه با بوی تاثیر گذار خو موجب بازیابی گیرنده های بینی می شود. و از طرفی یکی از مزیت های استفاده از دانه های قهوه این است که می توانید بوهای و رایحه های مختلف را با پتانسیل کامل هر کدام تجربه کنید.

خستگی بویایی

خستگی بویایی و یا کوری بینی در واقع وضعیتی است که بینی در مواجه به بوهای مختلف کور می شود و قادر به تشخیص بو نیست.

در عطر فروشی ها و رستوران ها با توجه به اینکه بوهایی زیادی در فضا پراکنده است احتمال کور شدن بینی وجود دارد که نمی توان تشخیص درستی از بوها را در محل داشت. یکی از عمده مشکلات در عطر فروشی ها تردید و نگرانی مشتریان در زمان استشمام و انتخاب رایحه های مختلف است که به طور مرتب از طرف فروشنده به مشتریان پیشنهاد می شود. بنابراین در برخی از عطر فروشی ها ظرف حاوی دانه های قهوه وجود دارد که در زمان انتخاب رایحه های مختلف به مشتریان کمک می کند تا با بازیابی گیرنده های حسی بهتر رایحه های مختلف را استشمام کنند و بهترین رایحه را از بین صدها رایحه انتخاب کنند.

آیا بو کردن دانه‌های قهوه سبب بازیابی حس بویایی می‌شود؟

درست است که در زمان بوییدن چندین رایحه بینی شما گیج و دچار سردرگمی می شود که کدام یک رایحه مطابق با سلیقه شما است. اما در این بین دانه های قهوه سبب پاکسازی حس بویایی می شود و آنچه را که تا لحظات قبل بو کرده اید را تغییر می دهد.

در واقع در زمان بوییدن رایحه از طرف مغز سیگنال فرستاده می شود  مبنی بر اینکه همه این بوها آشنا است و باید از انتخاب این بوها صرف نظر کرد. بنابراین موقع خود نمایی دانه های قهوه می رسد و با تغییر دادن آنچه را که بو کرده اید به پاکسازی حس بویایی کمک شایانی می کند و در نهایت موجب انتخاب رایحه و بوی مورد نظر می شود. بنابراین با استفاده از دانه های قهوه می توان انتخاب بهتری از بو و رایحه را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

X