همه ما در حین آماده شدن و برای رفتن به بیرون از خانه حتما عطر و ادکلن مورد علاقه خود را استفاده می کنیم  تا در فضای بیرون از خانه با بوی خوب و خوش به انجام فعالیت های کاری خود بپردازیم. طبیعتا هر کدام از ما سلیقه متفاوتی از رایحه عطر و ادکلن را داریم و طبق سلیقه خود عطر و ادکلن مورد علاقه خود را انتخاب می کنیم. البته انواع متنوعی از عطر و ادکلن وجود دارد که هر کدام دارای رایحه متفاوتی هستند. جالب است بدانید با توجه به رایحه گرم و سردی که دارند برای فصل گرما و سرما نیز مناسب می باشند. آیا تا به حال متوجه احساسات خود در زمان استفاده از عطر و ادکلن شده اید شاید برایتان ذکر این مطلب جالب باشد اما به خود رسیدن و استفاده از یک رایحه مطابق با سلیقه و خواسته شما تاثیرات مثبتی بر شادابی  و سر زندگی می شود و شما با هیجان و شور و شوق بیشتری در محل کار خود حاضر می شوید.

چگونگی تاثیر عطر و ادکلن روی احساسات

از دیرباز تا کنون عطر و ادکلن جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان دارد. در گذشته از شیشه های ساده تر برای بسته بندی عطر و ادکلن استفاده می شد اما این روزها با تنوع عطر و ادکلن وضعیت متفاوت تر از دیروز است و شاهد بسته بندی های جدید و زیبا از عطر و ادکلن در بازار هستیم. عطر و ادکلن قدرت جادویی دارد در واقع برخی از آنها دارای رایحه درمانی دارند و تاثیر زیادی بر احساسات شخصی افراد از قبیل خلق و خو و …. دارند. برای انجام فعالیت های روزانه و همچنین فعالیت های کاری در محل کار احساس مثبت از جمله شادابی و سرزندگی تاثیر زیادی در پیشبرد و موفقیت کاری دارد به همین دلیل استفاده از عطر و ادکلن در همان لحظات آغازین برای بیرون رفتن از خانه اهمیت بالایی دارد. از برخی از مزیت های رایحه عطر و ادکلن و تاثیر آن بر احساسات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بالا رفتن هوشیاری

رایحه های همچون دارچین، لیمو و نعنا از جمله رایحه هایی هستند که تاثیر زیادی بر عملکرد و بالا بردن سطح هوشیاری دارند. تمرکز و هوشیاری بالا در محل کار از نقاط قوت انجام فعالیت های کاری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید .

افزایش شادابی و نشاط

رایحه های لیمو، گریپ فروت و زنجبیل تاثیر زیادی بر شادابی و افزایش نشاط دارند که احساس سر زندگی و شوق بیشتری را در شما به وجود می آورد.

تقویت حافظه

به طور مسلم داشتن یک روز خوب و پیشرفت کاری در محل کار مستلزم داشتن یک روحیه و خلق و خوی خوب است. رایحه هایی همچون چوب، صندل، وانیل، رزماری و یاس در بهبود روحیه و خلق و خوی شما بسیار مناسب است و از طرفی موجب تقویت حافظه می شود.

در امان ماندن از استرس

داشتن آرامش و دور ماندن از استرس و فشار کاری در نهایت موجب پیشرفت کاری شما خواهد شد. رایحه هایی همچون گل رز، بابونه و اسطوخودوس از جمله رایحه هایی هستند که موجب آرامش بیشتری در شما می شوند و همچنین کیفیت خواب شما را به مراتب بالاتر می برند.

افزایش سطح انرژی

داشتن یک انرژی عالی و حاضر شدن برای رفتن به محل کار موجب می شود شما تا پایان روز به همه فعالیتهای کاری و روزانه خود برسید . در واقع رایحه هایی همچون ترنج، ریحان، برگ لیمو و جوز هندی از جمله رایحه های خوش بو هستند که موجب افزایش سطح انرژی در شما می شوند. در زمان خرید عطر و ادکلن به این نکته دقت داشته باشید که رایحه ای را انتخاب کنید که با روحیه شما سازگار باشد بنابراین با شناخت رایحه های متنوع می توانید مطابق با سلیقه و احساسات خود بهترین رایحه عطر و ادکلن را انتخاب کنید.

سخن پایانی

عطر و ادکلن ها با رایحه های خوش و ماندگار تاثیر زیادی بر احساسات شما دارند و موجب تاثیرات مثبت از جمله شادابی و سرزندگی در شما می شوند. رابطه عطر و ادکلن را نباید بر روی شخصیت خودتان دست کم بگیرید بلکه با یک انتخاب درست رایح عطر و ادکلن می توانید لحظات را برای خود ماندگارتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

X