عطر و ادکلن یکی از کالاهای پرمصرف با تقاضای بالا در بازار است که همه ی افراد حداقل یک بار در عمر خود، تجربه ی خرید آن را داشته اند. به دلیل تقاضای بالای این محصول، تولیدات ادکلن توسط برندهای مختلف بر پایه ی سلیقه و شخصیت افراد مختلف شکل گرفته و ادکلن‌های بسیاری با رایحه‌های مختلف در بازار عرضه شده است. ما در این مقاله سعی داریم یک راهنمای جامع انتخاب ادکلن متناسب با شخصیت شما را ارائه کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع ادکلن:

حس بویایی یکی از قوی‌ترین حواس انسان است و ادکلن یکی از به یادماندنی‌ترین ویژگی‌ها از افراد است که ممکن است تا سال‌ها به یاد بماند و القا کننده ی حس و حال متفاوتی باشد، پس انتخاب آن نیازمند توجه بسیار زیاد است. رایحه‌های مختلفی با در نظر گرفتن سلایق مختلف تولید شده است که انتخاب آنها به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد.

عطر و ادکلن‌ با رایحه تلخ، رایحه تند، رایحه ملایم و رایحه شیرین و گرم از انواع مختلف ادکلن‌ها است که نت‌هایی بر پایه میوه‌ای، گلی، شرقی، گیاهی، چوبی و … دارد. هر کدام از رایحه‌های فوق در ادکلن‌های برندهای مختلف یافت می‌شود. گزینش هر یک از ادکلن‌های موجود بر اساس جنسیت، سلیقه، تیپ شخصیتی، فصل مصرف و … انجام می‌شود. البته لازم است پیش از انتخاب و خرید عطر، آنها را بشناسیم و در خرید خود بر اساس خلق و خوی شخصیتی تصمیم بگیریم. در ادامه به بررسی رایحه‌های فوق می‌پردازیم:

راهنمای انتخاب ادکلن‌های شیرین:

ادکلن‌های شیرین شامل رایحه شرقی می‌شوند که تلفیقی از رایحه‌های خاکی و حیوانی است. دارچین، وانیل، فلفل، زعفران، سدر و ادویه‌های گرم با بوها شیرین، مشک، عنبر، نعناع هندی، چوب صندل و رایحه ی انواع گل‌ها نظیر سوسن، میخک، بنفشه، گل یاس، گل رز، گل همیشه بهار، نارسیس و … و پایه میوه نظیر انگور سیاه، فلفل قرمز شیرین، پرک هندی، کرانبری، پرتقال و شاتوت، هلو و … از پایه‌های سازنده ادکلن‌های شیرین است.

ادکلن‌های شیرین اغلب مورد پسند افرادی با شخصیت خونگرم و با روحیه ی بسیار لطیف و بسیار شوخ طبع، بشاش و پر انرژی قرار می‌گیرند. این افراد بسیار دقیق و حساس به محیط پیرامون خود هستند و به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

اغلب افراد فکر می‌کنند عطرهایی با رایحه شیرین مختص خانم‌ها است؛ اما جالب است بدانید عطرهای شیرین از سوی آقایان هم تقاضا می‌شود و استفاده از آن تنها به خانم‌ها محدود نمی‌شود.

راهنمای انتخاب ادکلن‌های تلخ و خنک:

ادکلن تلخ و خنک اغلب از رایحه ی ادویه‌های تند، مرکبات و برخی گیاهان ساخته می‌شود و دلیل اینکه تحت عنوان تلخ و خنک نامگذاری شده اند، حسی است که در زمان استنشاق به فرد القا می‌شود. این نوع از ادکلن‌ها اغلب برای فصول گرم سال مناسب است و تقاضای آن از سوی آقایان و خانم‌ها صورت می‌گیرد. این رایحه از سوی ورزشکاران نیز بسیار مورد تقاضا قرار می‌گیرد.

افرادی که به رایحه تلخ و خنک علاقمند هستند، اغلب افراد مستقل و خودساخته هستند که غرور مثبتی در شخصیت خود دارند و با اتکا به توانایی‌های خود و با پشتکار قوی برای رسیدن به اهدافشان تلاش می‌کنند و در برابر چالش‌ها تسلیم نمی‌شوند. این افراد اغلب اهل معاشرت گسترده نیستند و شخصیت کاریزماتیکی دارند. صبر در کارها و تصمیمات منطقی در برخورد با موقعیت‌های مختلف و داشتن اعتماد به نفس بالا در حل مشکلات از دیگر ویژگی‌های بارز افراد علاقمند به ادکلن‌های تلخ و خنک است و این رایحه القاگر حس شادابی و نشاط برای این افراد است.

رایحه‌های تشکیل دهنده ی این ادکلن‌ها شامل رایحه ی گیاهان تازه چیده شده با ترکیب رایحه اسطوخودوس یا چوب، رایحه تند و خوشبوی ترنج یا نارنگی، رایحه ی دریا و باران و بوی خوش و خنک چمن تازه چیده شده یا برگ‌های له شده است.

راهنمای انتخاب ادکلن‌های تند:

ادکلن‌های تند و سرد یکی از پرطرفدارترین رایحه‌ها از سوی آقایان است که پایه‌ای تلخ دارند و تندی آنها اغلب از سدر، عنبر، خس خس، جیر و مشک، دودی، نعناع، نعناع هندی، دارچین، میخک، ترنج، اسطوخودوس و به‌لیمو گرفته می‌شود. افرادی که عطرهای تند را می پسندند اغلب در تصمیمات خود باهوش و جسور هستند و دارای قدرت تصمیم‌گیری بالایی می‌باشند.

یکی از مزایای عطرهای تند، قابلیت پخش بوی بالا و ماندگاری مناسب آن است. با وجود اینکه انواع عطر یا ادکلن خنک ماندگاری بوی متوسطی دارند، ادکلن‌هایی با رایحه‌های تلخ‌ و تند، ماندگاری و پخش بوی بهتری نسبت به سایر رایحه‌ها دارند و برای استفاده روزانه در فصل‌های گرم سال یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد.

راهنمای انتخاب ادکلن‌های ملایم:

ادکلن‌های ملایم از دیگر ادکلن‌های موجود در بازار است که اغلب ترکیبی از رایحه ی خنک و شیرین است و از رایحه مرکبات خنک و ترش، گل، میوه‌ و خوراکی و عطرهای وانیلی و کاراملی و چوب‌های معطر با رایحه ملایم و شیرین مثل دارچین ساخته شده است و بوی بسیار ملایم آن، ایجاد کننده ی حس خوشایند در فرد است. توجه داشته باشید ادکلن ملایم با ادکلن‌های شیرین تفاوت دارد و تیپ شخصیتی طرفداران آن متفاوت است.

افرادی که به مایل به مصرف ادکلن‌های ملایم هستند دارای شخصیت اسرارآمیز و غیرقابل پیش بینی هستند و تشخیص دقیق خلق و خوی آنها از لحاظ روان‌شناختی اغلب به طور دقیق امکان‌پذیر نیست. محبوبیت این تیپ شخصیتی در جمع‌های دوستانه و خانوادگی زبانزد است و اغلب افراد قابل اعتمادی می‌باشند.

پرخاشگری و عصبانیت سریع و در عین حال کینه ‌ای نبودن از دیگر ویژگی‌های افراد علاقمند به ادکلن‌ با رایحه‌های ملایم است. ادکلن‌‌های ملایم با استقبال بی‌نظیری از سوی آقایان و خانم‌ها مواجه است و متقاضیان زیادی دارد. این رایحه برای استفاده در فصول گرم و مناطق شرجی با هوای مرطوب بسیار مناسب است؛ زیرا القاگر حس سرزندگی و خنکی در فرد است.

این گروه از عطرها به دلیل ملایم و خنک بودن در نقطه مقابل ادکلن‌های تلخ و تند قرار گرفته است و به عطر روز مشهور می‌باشد.

جمع بندی:

ادکلن یکی از پرمصرف ترین لوازم است که مصرف آن محدود به سن و جنس نمی‌شود. ادکلن‌های بسیار زیادی با رایحه‌های گوناگون وجود دارد که انتخاب آنها بر اساس معیارهای مختلف شخصیتی صورت می‌گیرد و ارتباط گسترده‌ای با شخصیت فرد دارد. عطر یکی از معرف‌های شخصیت درونی و تیپ اخلاقی برای هر فرد است و در نظر گرفتن خلق و خوی فردی در انتخاب آن بسیار مهم است. ما در این مقاله سعی کردیم رایحه‌های اصلی و سبک شخصیتی طرفدارانشان را معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

X