لورنزو ویلورزی یکی از بزرگترین عطاران و طراحان بزرگ عطر است که در این حرفه تجربه و سابقه کاری درخشانی دارد . او متولد سال 1956 در شهر زیبایی فلورانس است. طی گذراندن تحصیلات و سفرهای این عطرساز به خاورمیانه می توان رنگ بوی شرقی و خاورمیانه بر آثار این عطرساز مشاهده کرد.از مهمترین آثار این عطر ساز می توان به عطرهای وانیلی، عنبری، گیاهان معطر شرقی و همچنین عطرهای ادویه ای اشاره کرد. جالب است بدانید هنر عطرسازی در شهر فلورانس توسط این عطرساز پا به عرصه ی وجود گذاشت .

بیوگرافی لورنزو ویلورزی
لورنزو ویلورزی به عنوان مشهورترین عطر ساز علاقه زیادی به هنر عطر سازی داشت در واقع با سفرهای او در خاورمیانه در سال 1981 علاقه او به ادامه دادن هنر عطر سازی بیشتر شد و با شناخت علاقه خود این حرفه را دنبال کرد تا اینکه در سال 1990 براساس اطلاعات و تجربیات خود اقدام به تولید برند خود کرد. او سالها بر روی ترکیبات روغن های معطر تحقیق و بررسی می کرد. براساس این تجربیات او برای خود و اطرافیانش عطرهای شخصی تولید می کرد. رایحه عطرهای که لورنزو ویلورزی تولید می کرد بسیار مورد توجه و استقبال دوستان و سایر شرکت ها قرار گرفت تا اینکه او تصمیم گرفت حرفه کاری خود را توسعه و گسترش بدهد. او با توسعه کار خود انواع بیشماری از عطر و ادکلن را با رایحه های اثر بخش و ماندگار تولید کرد که در پی آن محصولات او در دسته بندی عطرهای جاودانه و ماندگار قرار گرفت. جالب است بدانید که هیچ محدودیتی در آثار لورنزو ویلورزی دیده نمی شود بلکه این عطر ساز با استفاده از تجربیات خود در این عرصه بستری قدرتمند را از تولید عطر و ادکلن با رایحه ها و رنگ های متنوع تولید کرده است.

خانه عطر سازی لورنزو ویلورسی
از سال 1990 خانه عطر سازی لورنزو ویلورزی با همکاری کمپانی فندی شروع به کار کرد و نخستین عطر آن به نام وومو در سال 1993 تولید و به بازار عرضه شد. لورنزو ویلورزی با تولید این برند سنت ها و فرهنگ های مردم ایتالیا و شکوه جغرافیایی این سرزمین را نشان داد. این برند گویای چهره ای مفرح و تلخ بود که در ان زمان توسط این عطر ساز به نمایش گذاشته شد. رایحه ای به نام دونا نیز دومین برند این شرکت بود که در ترکیب آن از عصاره های گران بها متنوعی استفاده شده بود. موفقیت های بعدی آثار لورنزو ویلورزی همچنان ادامه داشت و فعالیت بعدی او در خانه عطر سازی منجر به تولید مجموعه عطر مونوتم شد. ساختار عطر به کار رفته در این مجموعه بر اساس نت انتخاب شده طراحی شده بود و در ساخت آن نیز از آکوردهای اصلی دنیای عطرسازی الگو گرفته بود. بنابراین با سالها فعالیت کاری این عطر ساز همه او را به عنوان مبتکرترین عطاران دنیا می شناختند . جالب است بدانید تمام کار مربوط به عطر سازی در خانه این دانشمند انجام می گیرد و کارگاه او در طبقه پایین منزلش قرار دارد. متفاوت بودن جای کار و کارگاه ، لورنزو ویلورزی را متفاوت تر از سایر عطاران و طراحان نشان می دهد . اگر شما هم همانند دیگر افراد در جستجوی این هستید که که کدام بازیگر از چه عطر و ادکلنی استفاده می کند بهتر است بدانید یکی از معروف ترین بازیگران هالیوود به نام براد پیت از عطر و ادکلن لورنزو ویلورزی استفاده می کند. عطر و ادکلن لورنزو ویلورزی با کیفیت و ماندگاری بالایی که دارد بیشتر از سایر برندها مورد توجه و استقبال سایر بازیگران هالیوودی قرار گرفته است.

اهمیت لورنزو ویلورزی در کار عطرسازی
لورنزو ویلورزی بیشتر در تولید کارهای سفارشی فعالیت می کند علاوه بر این نیز این عطر ساز در زمینه ساخت و تولید ظروف دکوری معطر نیز فعالیت می کند که همین امر موجب برتری و سرآمد بودن این عطر ساز نسبت به سایر عطاران طی این سالها شده است. او طی این سالها یکی از عطرسازان فوق العاده و برجسته است که توانست در سال 2006 جایزه ارزشمند ُکتی را از آن خود کند. علاوه بر هنر عطرسازی لورنزو ویلورزی در زمینه نویسندگی نیز فعالیت می کند که طی این سالها توانسته چندین کتاب را به صورت تخصص در زمینه تاریخچه عطرسازی و ادبیات ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

X