عطر ادکلن های عربی طی سالهای اخیر از نظر کیفیت رایحه و ماندگاری آن پیشرفتهای قابل ملاحظه‌ای داشته اند. این نوع عطر و ادکلن ها به دلیل داشتن کیفیت بالا و رایحه منحصر به فرد توانستند طرفداران زیادی را به خود جلب نمایند و گزینه مناسبی برای استفاده افراد شیک پوشی باشند که به دنبال عطر های خاص، مرغوب و لاکچری هستند. سازندگان عطر و ادکلن های برندهای مختلف عربی، با افزایش کیفیت عطر های تولیدی خود توانسته اند علاوه بر رقابت با برندهای غربی، مشتریان زیادی را در سراسر جهان به سوی خود جذب کنند. در ایران هم مثل دیگر نقاط جهان عطر های عربی به دلیل کیفیت خوب و ماندگاری رایحه طرفداران خاص خود را دارند و روز به روز در حال افزایش هستند به شکلی که می توان این امر را از افزایش تعداد فروشگاه های معتبری مشاهده کرد که اقدام به فروش عطرهای عربی می کنند.

عطر و ادکلن های عربی چه تفاوتی با عطر ادکلن های اماراتی دارند؟
عطر و ادکلن های عربی را نباید با عطر و ادکلن های ساخته شده در کشور امارات متحده عربی اشتباه کرد. ادکلن های اماراتی به عطر و ادکلن های فیک و تقلبی گفته می شود که از روی برند های معروف جهان در کشور امارات متحده عربی ساخته می شوند.
اینگونه عطرها کپی کامل و بدون نقص ای از عطر و ادکلن های برند های مشهور جهان هستند که در دسته بندی مشابه اصل با کیفیت و قیمت پایین تری تولید و در کشورهای جهان سوم به عنوان عطرهای برند های معتبر به فروش می رسند.
این امر نباید باعث شود که تمام عطر ادکلن های که با زیرنویس عربی یا در کشورهای عربی تولید می شوند به عنوان ادکلن اماراتی شناخته شوند. هرچند برندهای معتبر عطر و ادکلن مثل اجمل و رصاصی محصول کشور امارات متحده عربی هستند ولی به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری رایحه در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم طرفداران خاص خود را دارند.
یکی دیگر از نکاتی که ممکن است دوستداران عطر را در رابطه با عطر و ادکلن های عربی به اشتباه بیندازد تولید این عطر و ادکلن ها در کشورهای خاورمیانه و عربی است.
‌ باید به این نکته توجه داشت که هر چند عطرهای عربی در کشورهای خاورمیانه و عربی تولید می شوند اما از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و تعداد زیادی از برند های عطر و ادکلن های عربی در بازارهای جهانی به عنوان محصولات با کیفیتی شناخته می شوند.
برای پی بردن به کیفیت عطرهای عربی توجه به این نکته کافی است که مواد اولیه تعداد زیادی از این عطرها و ادکلن ها از کارخانه های عطرسازی معتبر کشورهای غربی تامین می شود.
همچنین در شرکت های عطرسازی عربی از کارشناسان و متخصصان عطر سازی بین المللی برای طراحی ساختار نت ها و رایحه های برخی از این عطرهای عربی استفاده می گردد.

ویژگی های عطر و ادکلن های عربی
پیشینه تولید عطر در کشورهای عربی به بیش از‌ 13 قرن پیش باز می گردد. کشورهای عربی در طی سال های اخیر با بهره گیری از تکنولوژی روز عطر سازی دنیا و به کارگیری رایحه های مورد پسند مردم خاورمیانه اقدام به تولید عطرهای با رایحه های منحصربه‌ فرد نموده اند که می تواند برای پاسخگویی به سلیقه های مختلف و مشکل پسند مناسب باشد.
رایحه های طراحی و تولید شده به وسیله شرکت های عطرسازی عربی توانسته است شبیه به یک پل ارتباطی بین عطرهای تولیدی شرقی و غربی عمل کرده و مشتریان پروپاقرصی را برای محصولات این برندها در کشورهای آسیایی و غربی فراهم کند.
امروزه به دلیل کیفیت و ماندگاری بالای عطرهای عربی می توان نام آن ها را در لیست بهترین برند های عطر جهان مشاهده نمود.
از جمله ویژگی های منحصر به فرد و قابل توجه عطرهای عربی که باعث توجه دوستداران عطر در سراسر جهان به آنها شده است می توان به مرغوبیت و کیفیت بالا‌ و داشتن رایحهء تند و قوی، ماندگاری بالای رایحه و لاکچری و خاص بودن اشاره کرد. با این تفاسیر رایحه تند و قوی به همراه کیفیت و ماندگاری بالا به عنوان شناسنامه عطر و ادکلن های عربی در نظر گرفته می شود که به آن ها یک اعتبار مستقل و مثال زدنی داده است.

لیست بهترین برندهای عطر و ادکلن عربی در سال های اخیر
همانطور که گفته شد عطر و ادکلن های زنانه و مردانه عربی با بهره گیری از تکنولوژی روز عطرسازی دنیا و استفاده از تجربیات طراحان برندهای معتبر عطر جهان از کیفیت قابل قبول و خوبی برخوردار شده است.
به شکلی که امروزه کشورهای عربی به عنوان تولیدکنندگان بزرگ صنعت عطر در جهان شناخته می شوند. از جمله برندهای برتر عطر عربی در سال های اخیر می توان به
برندهای نیش و لوکس:
آمواج – شیخ – اسپرینت آف دبی
برندهای اقتصادی :
اِمپِر – رَصاصی – اَجمل – لَطافه – فراگرنس ورد – ارض الزعفران اشاره کرد که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

• عطر آمواج
عطر آمواج مشهور ترین و شناخته شده ترین برند عطر عربی است که به عنوان یکی از غول های این صنعت در جهان محسوب می شود. عطر برند آمواج به وسیله سلطان سید حمد در سال 1983 میلادی در شهر مسقط به کمک متخصصان فرانسوی پایه گذاری و تاسیس شده است.
این برند در ترکیب رایحه محصولات خود از ترکیبات سنتی رایحه مشک، ادویه جات، گلهای شرقی و رایحه های مدرن استفاده می کند. از مشهورترین و پرطرفدارترین عطر و ادکلن های این برند می توان به عطر آمواج اینترلود اشاره کرد که رایحه ای گرم و بسیار تند دارد.
این عطر با توجه به رایحه باکیفیت و منحصر به فرد خود توانسته است طرفداران زیادی را در بازارهای جهانی به خصوص کشور فرانسه به سمت خود جلب نماید.
عطر آمواج اینترلود در دو قالب مردانه و زنانه تولید شده است که عطر اینترلود زنانه نسبت به عطر اینترلود مردانه رایحه گرم و بسیار تند تری دارد و توانسته است جایگاه دوم پرفروش ترین عطرهای زنانه جهان را پس از عطر برند هانر به دست بیاورد.
همچنین از ویژگی های عطر اینترلود زنانه داشتن رایحه گلهای مدیترانه ای است که آن را در جدول محبوب ترین عطر های جهان قرار می دهد. از دیگر محصولات برنده آمواج عطر زنانه اپیک آمواج است که به عنوان یکی از محصولات خیلی لوکس و شیک این برند شناخته می شود.
عطر زنانه اپیک امواج رایحه ای تند، گرم و حاوی رایحه گل های شرقی دارد. از دیگر محصولات پرطرفدار و لاکچری این برند عطر هانر زنانه آمواج است که رایحه آن ترکیبی از رایحه گلهای شرقی است طبع خنک و شیرینی دارد و مناسب برای استفاده در فصل بهار و تابستان می باشد.
• عطر شیخ
عطر شیخ یکی دیگر از محبوب ترین و بهترین برندهای تولید عطر ادکلن عربی است که در سال 2007 میلادی در کشور بحرین به وسیله شخصی به نام شیخ تاسیس شده است. برند عطر شیخ در زمینه‌ء تولید عطرهای لوکس مانند عطرهای طلا و جواهرات فعال است.
عطرهای برند شیخ از کیفیت و قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند به شکلی که طرفداران محصولات آن بیشتر شیوخ و ثروتمندان کشورهای عربی هستند.
در ساختار عطر و ادکلن های برند شیوخ رایحه های عطر های فرانسوی و ایتالیایی با رایحه سنتی عطر های منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی طوری تلفیق شده است که علاوه بر ایجاد یک رایحه تلفیقی و باکیفیت از ماندگاری زیاد و باورنکردنی برخوردار شده است.
عطر شیخ الشیوخ یکی از پرفروش ترین و معروف ترین محصولات شرکت عطر سازی شیخ است که به دلیل داشتن رایحه های طبیعی و ماندگاری بالا طرفداران زیادی در کشورهای منطقه و جهان دارد. عطر شیخ الشیوخ عطری مردانه با طبعی خنک است که برای استفاده در فصل تابستان و بهار مناسب می باشد.
مدل مردانه عطر شیخ الشیوخ در مقایسه با مدل زنانه آن طرفداران و مشتریان بیشتری دارد. عطر شیخ گلد یکی دیگر از محصولات برند شیخ است که عطری مردانه محسوب می شود و به دلیل داشتن رایحه دلپذیر، تند و گرم طرفداران خاص خود را دارد. عطر شیخ گلد علاوه بر رایحه دل انگیز یک محفظه و بطری زیبا و چشم نواز دارد به شکلی که می تواند چشم بیننده را به سمت خود جلب کند.
• عطر اجمل
عطر اجمل یکی دیگر از برند های مطرح عطرسازی عربی است که به عنوان یکی از دو برند بزرگ تولید عطر در کشور امارات متحده عربی شناخته می شود. این برند در سال 1951 میلادی تاسیس و راه اندازی شده است و در مقایسه با دیگر برندهای عطر و ادکلن عربی از سابقه و تجربه بیشتری برخوردار است.
هرچند برند عطر اجمل از سابقه طولانی تری نسبت به دیگر برندهای عطر عربی برخوردار می باشد اما شهرت جهانی آن به برندهای عطر آمواج و شیخ به هیچ وجه نمی رسد. با این وجود عطر اجمل هم طرفداران خاص خود را در جهان دارد و حتی در کشوری مثل فرانسه عرضه می شود که به عنوان کشورهای پایه تولید کننده عطر در جهان شناخته می گردد.
عطرهای تولیدی برند اجمل در دسته گلی زیبا و رنگارنگ قرار می گیرند و از ویژگی های آن ها خاصیت نیروبخشی است. برند عطر اجمل بیشتر در تولید عطر و ادکلن های زنانه فعال است و در محصولات آن بیشتر از رایحه گل های مختلف استفاده می شود. عطرهای تولیدی برند اجمل برای خانم های عاشق گل و رایحه آن مناسب است.
یکی از محصولات معروف برند اجمل عطر اجمل سنورا است که به عنوان یکی از عطرهای زنانه محبوب شناخته می شود. این عطر رایحه ملایم و خنک گلهای شرقی را دارد و برای استفاده در فصل بهار و تابستان مناسب است.
در ترکیب رایحه عطر اجمل سنورا ترکیبی از رایحه های گل بنفشه، شکوفه پرتقال، گل رز و مشک استفاده شده است شیشه جذاب بنفش و صورتی رنگ این نوع عطر زیبایی ظاهری آن را دو چندان کرده است. از دیگر عطر و ادکلن های برند اجمل می توان به عطر لیالی اشاره کرد.
همچنین عطر مردانه اجمل احساس بلوم از دیگر محصولات این برند است که برای جنسیت خاصی تولید نشده و زن ها و مردها به صورت یکسان می توانند از آن استفاده کنند. اما مردان بیشتر از زنان از رایحه ای گرم و تند این عطر استقبال کرده اند و این عطر در میانه مردان از محبوبیت بیشتری برخوردار است لذا از لفظ مردانه در عنوان آن استفاده شده است.

سخن پایانی
برترین برندهای عطر و ادکلن عربی سالهای اخیر طیف وسیعی از عطرهای با کیفیت و شناخته شده در سطح منطقه و جهان را در بر می گیرد.
هرچند به کشورهای عربی به عنوان تولیدکنندگان عطرهای با کیفیت کمتر توجه می شود و بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی به عنوان تولید کنندگان بزرگ و مطرح عطر و ادکلن در جهان شناخته می شوند.
اما تولید عطر در کشورهای عربی از سابقه طولانی 13 قرنی برخوردار است و طی سال های اخیر کشورهای عربی توانستند با بهره گیری از تکنولوژی روز شرکت های بزرگ عطر سازی جهان و طراحی رایحه های مورد پسند مردم خاورمیانه که تلفیقی از رایحه های شرقی و غربی است کیفیت عطرهای تولیدی خود را به سطح بالایی ارتقاء دهند به شکلی که طرفداران پرو پا قرصی در جهان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

X