عطرسازان و طراحان بزرگی وجود دارند که عطرهای مختلفی را طراحی، تولید و روانه ی بازار می‌کنند. یکی از معروف‌ترین طراحان وتولید کنندگان عطر آلبرتو موریلاس است که بیش از 181 عطر را طراحی نموده است. در ادامه به طور کامل‌تری به آشنایی با این طراح بزرگ عطر خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

زندگی نامه آلبرتو موریلاس:
آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) یکی از مشهورترین و بهترین عطرسازهای تاریخ است و طبیعتا دوستداران عطر، خاطرات زیادی با عطرهای او دارند. موریلاس در سال 1950 در شهر سویای اسپانیا متولد شد و پس از خواندن مقالاتی در مورد عطرسازی در سن 18 سالگی در مدرسه عطرسازی Beaux Arts در شهر ژنو سوئیس (Geneva) فعالیت حرفه ای خود را در حیطه‌ی عطرسازی آغاز کرد.
او انگیزه و علاقه ی خود را از ورود به این حرفه، خاطراتش از بوی خوش مادرش در کودکی اش می‌دانست که در آن دوره femme rochas فم روشاس استفاده می‌کرد. همچنین پدرش که عادت داشت روی موهای خود عطر بزند از دیگر عوامل انگیزه ساز برای آلبرتو بود.
وی بعد از گذشت مدت زمان 2 سال در سال 1970، موفق شد تا به کمپانی فرمنیخ Firmenich که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های خصوصی تولید رایحه (اسانس) جهان است، بپیوندد و فعالیت خود را به طور حرفه ای در این مجموعه گسترش دهد. کمپانی فرمنیخ سرآغاز تحول بزرگی برای آلبرتو بود.
آلبرتو موریلاس در سن ۲۱ سالگی که در شرکت فرمنیخ به عنوان کارمند ساده در حال فعالیت بود؛ متوجه شد از رایحه‌های مختلف چوبی و گل و گیاهان به وجد می‌آید و علاقه ی بسیار زیادی به طراحی عطر دارد. وی علی رغم نداشتن تجربه و تحصیلات مرتبط در رشته ی شیمی و با جلب حمایت رئیس شرکت، آقای فرمنیخ شروع به عطرسازی نمود و سرانجام در سال 1977 به عنوان یک عطار حرفه ای شناخته شد و یکسال بعد موفق به دریافت درجه استادی در عطرسازی شد.
آلبرتو با برندهای بزرگ تولید کننده ی عطر و ادکلن همکاری داشته است و موجب شهرت بالای بسیاری از برندها در میان مصرف کنندگان شده است. آلبرتو موریلاس عاشق بوی گل رز بود و عطر شخصی خود را بر پایه ی رایحه ی رز اصلاح و ارتقاء داده است. وی اکنون با لقب آقای بینی در میان دوست‌داران عطر شناخته می‌شود.

برندهای عطری که آلبرتو موریلاس با آنها همکاری نموده است:
آلبرتو موریلاس با حدود 181 برند مطرح در دنیای عطر و ادکلن سازی همکاری موثر داشته است و از خود آثار پرطرفداری برجای گذاشته که باعث ارتقای نام آن برند گشته است. وی معتقد است وقتی برای برند مشهوری مانند گوچی یا بولگاری کار می‌کند، وظیفه ارائه تصویر و هویت برند و همینطور تفسیری از استایل و مد روز کمپانی در عطر را بر عهده دارد. وی همچنین اظهار می‌نماید که از بار مسئولیت سنگین کار کردن با برندهای مشهور لذت می برد.
از برندهای معروفی که آلبرتو با آنها همکاری کرده است می‌توان به موارد فوق اشاره کرد:
Acqua di Parma، Amouage، Angel Schlesser، Armand Basi، Azzaro، Bvlgari، Cacharel، Calvin Klein، Carolina Herrera، Cartier، Chopard، Dolce&Gabbana، DSQUARED، Estée Lauder، Ferrari، Giorgio Armani، Givenchy، Gucci، Issey Miyake، Kenzo، Lancome، Lanvin، Loewe، Marc Jacobs، Narciso Rodriguez، Nina Ricci، Ralph Lauren، Roberto Cavalli، Rochas، Salvatore Ferragamo، Tommy Hilfiger، Trussardi، Valentino، Versace، Yves Saint Laurent، Zara.
البته در نظر داشته باشید این تمامی برندهای همکار با آلبرتو نیست. گاهی عطری که طراحی شده توسط او از نام خود برند بسیار معروف‌تر است و این به اعتبار حضور آلبرتو موریلاس است.
برند میزنسیر یکی از برندهای جدید سوئیسی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است. تمامی محصولات عرضه شده توسط این برند نوپا توسط آلبرتو طراحی شده است. آلبرتو موریلاس معتقد است که در همکاری با برند میزنسیر (Mizensir) آزادی لازم برای ارائه تعبیر خود از عطرها و بروز خلاقیت لازم در زمینه ی عطرها را دارد و می‌تواند در این عرصه ی بزرگ آزادانه گام بردارد.
جالب است بدانید آلبرتو در میان تمام عطرهایی که حاصل هنر او هستند، عطر سی کی وان (CK One) را برمی‌گزیند و معتقد است بیش‌تر افراد با این عطر خاطرات خوبی دارند و عطر بسیار با طراوت و مدرنی می‌باشد.

سبک طراحی‌های آلبرتو موریلاس:
آلبرتو موریلاس در سال 2003، موفق به دریافت جایزه FRANCOIS COTY شد. این جایزه به بهترین عطارها داده می‌شود و دارای ارزش بسیار زیادی در میان علاقمندان به طراحی عطرهای خاص است. نکته ی جالب قضیه اینجاست که آلبرتو هیچ‌گونه آموزشی ندیده است و به صورت خودآموز دست به طراحی عطر زده است. طراحی‌های او خارج از هرگونه قاعده و قانون خاصی است و با خلاقیت بسیاری که اثرات او را متمایز نموده است و مهارتی که به صورت تجربی به دست آورده است، آثار بسیار ارزشمندی خلق نموده که به رایحه‌های ماندگار در میان طرفداران عطر تبدیل شده است. خلاقیت او حاصل تجارب بسیاری است که به واسطه ی طراحی‌های گوناگون به آن دست یافته است.

عطرهای طراحی شده توسط آلبرتو موریلاس:
عطرهای طراحی شده توسط آلبرتو موریلاس علاوه بر خاص بودن، دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی می‌باشند و از ترکیب رایحه‌‌های طبیعی و رایحه‌های مصنوعی تولید شده در فیرمینچ بهترین و به یادماندنی‌ترین عطرها را طراحی شده است. رایحه‌های عطرهای طراحی شده توسط آلبرتو موریلاس منحصربفرد می‌باشد که توسط مواد اولیه با کیفیت و درجه یک و خالص تولید و عرضه می‌گردد.
رمز منحصربفرد و بی‌نظیر بودن عطرهای طراحی شده توسط آلبرتو موریلاس این است که او رایحه‌های با مشابه سازی‌های متفاوت را ایجاد می‌کند؛ سپس از میان آنها بهترین را برمی‌گزیند. از دیگر تکنیک‌هایی که آلبرتو به کار می‌گرفت، کشف رمز و رازها و اشتباهاتی بود که در طراحی سایر عطرها به کار رفته و تقاضای آن را محدود کرده است. حاصل بهره‌مندی از این روش، تولید رایحه‌های خاصی بود که در بازار عرضه شده اند.
آقای بینی دنیا اینگونه اظهار می‌کند که در مواردی نیاز است که برای خلق یک عطر، یک میلیون فرمول مختلف بررسی شود. در این شرایط آلبرتو در زمان خواب نیز عطر را به خودش می‌زند و در خواب نیز آن را در معرض استشمام خود قرار می‌دهد تا در خواب نیز به بررسی رایحه بپردازد.
جمع بندی:
آلبرتو موریلاس یکی از عطاران و طراحان بزرگ عطر است که با بهره‌گیری از مواد اولیه خالص و مرغوب، عطرهای مختلفی طراحی می‌کند که بیش‌تر افراد با آنها خاطرات به یادماندنی دارند. آلبرتو موریلاس مهم‌ترین عامل موفقیتش را قدرت، صراحت بیان و شفافیت بی چون و چرایی می‌داند و امروزه به استاد عطر جهان تبدیل شده است. موریلاس در سال 2003 جایزه معتبر فرانسوا کوتی و در سال 2013 جایزه عطر مادام العمر بنیاد عطر را دریافت کرد و در سال 1998 لقب استاد طراحی عطر گرفت؛ امروزه نیز به “آقای بینی” شهرت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

X