ممکن است همه ی شما کلمه ی تستر عطر یا تستر ادکلن را شنیده باشید. تستر عطر یا ادکلن بسته بندی کوچکی از عطر و ادکلن اورجینال است که توسط کمپانی سازنده به فروشندگان عرضه می‌شود. ما در این مقاله در رابطه با علل عرضه تستر عطر و ادکلن اورجینال و انواع آن بحث خواهیم نمود. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تستر عطر و ادکلن اورجینال چیست؟
اغلب افراد پیش از مراجعه به فروشگاه و خرید عطر، رایحه ی مورد نظر خود را انتخاب می‌نمایند اما در انتخاب نهایی ادکلن دچار سردرگمی می‌شوند و ممکن است با تعریف فروشنده تصور درستی از بوی ادکلن مورد نظر نداشته باشند. امکان تست عطر و ادکلن و مقایسه ی آن پیش از خرید حق مشتری است اما فروشندگان اغلب نمی‌توانند بسته بندی ادکلن‌ها را باز کنند زیرا کالای آنها دست دوم می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های سازنده ی عطر و ادکلن محصولی تحت عنوان تستر را به فروشندگان عرضه می‌کنند تا برای تست مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
تستر عطر و ادکلن نمونه‌ای از عطر یا ادکلن اورجینال در بسته بندی کوچکتر است و محتوای آن به لحاظ ترکیبات و اسانس مشابه محصول اصلی است و هیچ تفاوتی با آن ندارد. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که ماندگاری تسترها بیشتر است و اغلب متقاضی خرید آنها هستند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. تنها تفاوت ادکلن اصلی و تستر آن که هر دو از یک برند منتشر شده است، بسته بندی و پکیجینگ آنهاست. تسترها اغلب بسته بندی ساده ای دارند و مانند ادکلن‌ها و عطرهای اصلی شیک و جذاب نیستند.
جالب است بدانید این تسترها به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرارمی‌گیرد و فروش آنها در کشورهای خارجی ممنوع می‌باشد. بدین منظور، روی تمامی بسته‌های تستر عطر و ادکلن اورجینال از عبارت انگلیسی Not For Sale یا کلمه Tester استفاده شده است. متاسفانه فروش تسترها در کشور ایران غیر قانونی نیست و بسیاری از فروشندگان تسترها را به همراه پک‌های اصلی و اورجینال به فروش می‌رسانند و به دلیل قیمت و حجم پایین‌تر آن با تقاضای بالایی نیز مواجه می‌گردند. البته قیمت ادکلن و عطرهای تستر حدود 15 الی 20 درصد پایین تر از ادکلن اصلی است.

انواع تستر عطر و ادکلن اورجینال و تفاوت آن با سمپل یا نمونه:
تستر عطر و ادکلن اورجینال توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌گردد و اغلب آنها از کشور ترکیه خریداری می‌شود. این تسترها در جعبه‌هایی فاقد بسته بندی شیک و جذاب عرضه می‌شوند. امروزه تستر کاغذی نیز بسیار پرطرفدار است. این محصول همان کاغذهای معطری است که اغلب توسط فروشگاه‌های عطرفروشی عرضه می‌کنند.
توجه داشته باشید اغلب تسترها برای استفاده راحت مشتریان و صرفه جویی در هزینه بدون درپوش و کلاهک عرضه می‌گردند. بیشتر افراد از این موضوع اطلاعی ندارند و پس از خرید متوجه این قضیه می‌شوند. ممکن است نگهداری عطر و ادکلن بدون درپوش در طول زمان باعث کاهش کیفیت آن شود. بهتر است این نکته را پیش از خرید در نظر داشته باشید.
سمپل یا نمونه، متفاوت از تستر عطر و ادکلن است. تفاوت سمپل و تستر نیز در حجم بسته بندی آنها است و ترکیب و رایحه ی محتوای آنها یکسان می‌باشد. سمپل مانند عطر جیبی است و در ظرف‌های 1-2 میلی‌لیتر پر می‌شود. این در حالی است که تسترها در شیشه‌های نسبتا بزرگ تر 100 میلی لیتر یا به شکل 50، 75، 90، 125 بسته‌بندی و عرضه می‌گردند. سمپل‌ها برای امتحان عطر استفاده می‌شوند و قابل فروش نیستند.

تفاوت تستر عطر اصلی و تقلبی چیست؟
شاید برایتان جالب باشد اما تستر عطر نیز انواع اصلی و تقلبی دارد. عطر و ادکلن یکی از اقلام مصرفی است که قیمت آن تحت تاثیر تورم شدید در سال‌های اخیر افزایش یافته است و همین عامل سبب عرضه ی عطر و تسترهای تقلبی یا فیک در بازار شده است. این محصولات اغلب دارای کیفیتی مشابه محصول اورجینال نیستند و ممکن است مصرف آنها منجر به نارضایتی افراد از برند و ادکلن مورد علاقه‌شان شود. تستر ادکلن اصلی همانند ادکلن به صورت پلمپ و با جعبه توسط شرکت های معتبر جهت تست مشتری بدون نیاز به باز کردن ادکلن تولید و عرضه می‌شود و همانطور که می‌دانید غیر قابل فروش هستند.
بیشتر شرکت‌های تولیدکننده پس از تولید عطر و در زمان فروش عمده، به ازای هر ۱۲ عطر یک تستر عطر درون کارتن مربوطه قرار می دهند و آن را به طور کاملا رایگان در اختیار فروشنده می‌گذارند. اغلب روی شیشه تسترها، کلمه ی taster ثبت شده است.
تسترها در جعبه‌هایی به رنگ‌های جعبه سفید، جعبه کرمی، جعبه قهوه ای و یا جعبه اصلی تولید می شوند که قیمت‌های متفاوتی دارند. تسترهایی با جعبه سفید و کرمی به دلیل چاپ کمتر دارای قیمت‌های پایین تری هستند. در زمان خرید توجه داشته باشید که هر ادکلنی حتی تسترها بدون جعبه اصلی و فاقد بچ کد و بارکد تقلبی و فیک است.
فروشندگان در مواردی برای فروش تسترهای تقلبی و فیک که شامل ظروفی پر شده با عطرهای بی کیفیت است؛ ادعا می‌کنند تسترها فاقد جعبه هستند اما این ادعایی بی اساس است زیرا بجز چند ادکلن، تمامی تسترها دارای جعبه و بارکد هستند و بچ کد حک شده روی جعبه با بچ کد شیشه مطابقت می‌کند. از مولفه‌هایی که توجه به آن برای اطمینان از اصالت محصول ضروری است می‌توان به بسته بندی محصول و قیمت آن اشاره کرد.
در حال حاضر کشورهای تولیدکننده تسترهای های ‌کپی کشورهای ترکیه و امارات است که دارای کیفیتی مشابه تسترهای اصلی است و شناسایی آن به سختی صورت می‌گیرد. بیش از 90% تولیدکنندگان تسترهای خود را در جعبه‌های سفید یا قهوه‌ای و بدون سرپوش و کلاهک عرضه می‌کنند.

جمع بندی:
تستر ادکلن و عطر محصولی غیرقابل فروش و مشابه محصول اصلی است که تولیدکنندگان برای تست مشتریان به طور رایگان در اختیار فروشنده‌ها قرار می‌دهند. اغلب افراد به دلیل قیمت پایین‌تر تسترها، متقاضی خرید آن هستند. این تسترها مانند محصول اورجینال دارای بسته بندی شرکتی می‌باشند و فروش محصولاتی بدون جعبه در بازار توسط فروشندگان به منزله ی تسترهای تقلبی و فیک می‌باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به ویژگی‌های تستر اصلی و نحوه ی تشخیص تستر اصلی و تقلبی بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

X