راهنمای استفاده بهینه از عطر از آن جهت که شما را در استفاده صحیح از عطر‌ها یاری می‌رساند، بسیار ضروری است. به طور کلی افراد اشتباهات رایجی را در استفاده از عطرهای خود به عمل می‌آورند. از جمله رایج‌ترین اشتباهات می‌توان به اسپری کردن عطر بر روی لباس، مخلوط کردن بوها با یک دیگر، مالیدن مچ پس از اسپری کردن عطر و… اشاره کرد. یکی از بهترین روش‌ها این است که عطر را بر روی نقاطی که دارای نبض هستند اسپری کنید زیرا این موضوع سبب می‌شود بوی عطر شما به صورت ممتد و متناوب در هوا منتشر شود‌. انتخاب زمان مناسب برای زدن عطر نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه نمایید. به طور معمول بهترین زمان برای این انجام این کار پس از استحمام است. در ادامه شما را با برخی از مهمترین نکات در خصوص استفاده بهینه از عصر آشنا می‌کنیم.

زمان مناسبی را برای عطر زدن انتخاب نمایید
یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام عطر زدن باید مد نظر داشته باشید این است که زمان مناسبی را برای استفاده از عطر انتخاب کنید. بسیاری از افراد معتقدند هر چه قدر که رایحه عطر شما دلنشین باشد، اما اگر ندانید چه زمانی از آن استفاده کنید فایده‌ای ندارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود پس از حمام کردن و قبل از پوشیدن لباس، عطر را به بدن خود اسپری کنید. نکته‌ای که در استفاده از عطر پس از حمام وجود دارد این است که مولکول‌های عطر به راحتی جذب پوست شما خواهند شد. همچنین جالب است بدانید که مولکول‌ها در رطوبت باقیمانده بر روی پوست شما گیر خواهند افتاد، بنابراین دیگر لکه یا اثری از عطر بر روی لباس‌هایتان باقی نمی‌ماند. البته توجه داشته باشید که پس از اسپری کردن عطر بر روی بدن خود چند دقیقه‌ای صبر کنید تا رطوبت آن از بین رفته و خشک شود و سپس لباس‌های خودتان را بپوشید. دقت داشته باشید اگر بلافاصله پس از زدن عطر لباس بپوشید، احتمال این که لکه‌های عطر بر روی لباس شما باقی بماند بسیار زیاد بوده و این کار باعث کاهش ماندگاری عطر نیز می‌شود.

بر روی نقاط صحیحی از بدن خود عطر بزنید
اگر عطر را بر نقاط خاصی از بدن همچون موها، پشت گوش‌ها، ترقوه، قسمت داخلی آرنج، ناف، مچ، پشت زانو و مچ پا بزنید، ماندگاری آن بسیار بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی عطر را بر روی نقاط درست بدن خود اسپری کنید. یکی از بهترین روش‌ها استفاده از روش 《ابر عطر》 است. در این روش لازم است مقداری از عطر را بر روی هوا اسپری کنید و سپس از داخل ابر عطر عبور کنید. بدین گونه مقدار مناسبی از عطر بر روی لباس شما خواهد نشست.
روش متداول و معمول دیگری که برای اسپری کردن عطر وجود دارد، این است که عطر را به صورت مستقیم بر روی بدن خود به خصوص در نواحی که نبض وجود دارد، اسپری کنید. در این صورت به سبب وجود نبض و جریان خون، گرما در آن قسمت از بدن به وجود می‌آید که این گرما و حرکت سبب می‌شوند به صورت پیوسته و ممتد عطر شما در طول زمان آزاد شود‌. پیشنهاد بسیار خوبی که برای خانم‌ها وجود دارد این است که عطرهایشان را به موها بزنند. در این روش خانم‌ها هم می‌توانند به صورت مستقیم عطر را بر روی موهای خود اسپری کنند یا این که آن را بر روی شانه‌ها اسپری کرده و سپس موهای خود را شانه بزنند. زدن عطر به مو علاوه بر این که سبب ماندگاری بسیار بالای آن می‌شود، سبب می‌شود که موهای شما بوی عطر را به سادگی به خود بگیرند.

می‌ توانید کمی از عطر را داخل لوسیون بدن بریزید!
یکی از روش‌های جالبی که برای استفاده از بهینه از عطر وجود دارد این است که عطر محبوب خود را داخل ظرف لوسیون بدنی که فاقد بو است، بریزید. در این صورت پس از این که لوسیون بدن را به پوست بدن خود می‌مالید، متوجه می‌شوید که بوی بسیار خوشایندی گرفته‌اید. توجه کنید که مقدار عطری که داخل لوسیون بدن خود می‌ریزید نباید خیلی زیاد باشه و تنها ۲ تا ۳ قطره برای لوسیون بدن شما کافی خواهد بود. نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که نباید لوسیون بدن شما معطر بوده یا هیچ گونه عطری داشته باشد، زیرا در این صورت بوی بسیار ناخوشایندی از ترکیب لوسیون بدن و عطر شما به وجود خواهد آمد‌.
استفاده از عطر و لوسیون بدن به همراه یکدیگر سبب می‌شود که بوی عطر به صورت ملایم باشد و همچنین ماندگاری عطری که با لوسیون بدن استفاده می‌شود، بسیار بیشتر خواهد بود. پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده کردن از لوسیون همیشه از قسمت‌های پایین‌تر بدن شروع کرده و به سمت بالا بیایید چون در این صورت حرارت بدن در این جهت افزایش یافته و باعث ماندگاری هر چه بیشتر عطر بر روی بدن می‌شود.

اشتباهات رایج در استفاده از عطر
به طور کلی افراد اشتباهات بسیار زیادی در استفاده از عطرها دارند. برای مثال یکی از بزرگترین اشتباهات استفاده عطر در مقادیر زیاد است. پیشنهاد می‌شود هرگز این کار را انجام ندهید زیرا باعث می‌شود به جای بوی خوشایند بوی شدید و آزاردهنده‌ای از بدن شما منتشر شود. به طور کلی گفته می‌شود اگر افراد از میزان مناسبی از عطر استفاده کرده باشند، تنها کسانی که با فاصله کمی از آنها قرار داشته باشند، می‌توانند بوی عطر آنها را استشمام کند. برخی از اشتباهات رایجی که در استفاده از عطرها انجام می‌دهید به شرح زیر هستند:
• پس از اسپری کردن عطر بر روی مچ‌های خود، هرگز مچ‌های خود را به یک دیگر نمالید. زیرا این کار سبب بالا رفتن حرارت به میزان زیاد و در نتیجه کاهش ماندگاری عطر شما خواهد شد.
• برای هر بار استفاده از عطر تنها برخی از نقاط نبض را انتخاب کنید. زیرا اگر بخواهید به تمامی نقاط عطر و اسپری کنید، لازم است میزان بسیار زیادی از عطر خود را مصرف کنید.
• در صورتی که تمایل دارید عطر را به موهای خود بزنید، باید عطر را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری از موهای خود اسپری کنید.

نباید بو ها را با هم مخلوط کنید
اغلب افراد به غیر از عطرها از بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دیگری نیز استفاده می‌کنند و همان طور که می‌دانید اغلب شامپوها، نرم کننده‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌ها دارای عطر و رایحه‌ای هستند. به همین سبب اگر پس از استحمام از عطر مخصوص خود استفاده کنید، احتمال این که بوی عطر شما با بوی دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی ترکیب شود، بسیار زیاد است. بنابراین پیشنهاد می‌شود افراد تا حد امکان از محصولات آرایشی استفاده کنند که فاقد عطر و بو باشند‌. البته این امکان نیز وجود دارد که شما از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که دارای عطر و رایحه‌ای همانند عطر روزانه شما باشند. این کار سبب می‌شود برای استفاده از عطر خود پس از استحمام دچار مشکل خاصی نشوید‌. همچنین در صورتی که بوی سایر محصولاتی که استفاده می‌کنید با رایحه عطری که استفاده می‌کنید، یکسان باشد ماندگاری این رایحه بر روی بدن شما نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

استفاده از وازلین بر روی نبض های بدن
اگر قصد دارید عطری که استفاده می‌کنید مدت زمان بیشتری بر روی بدنتان ماندگاری داشته باشد، یکی از روش‌های استفاده بهینه از عطر این است که بر روی نبض‌های بدنتان از وازلین استفاده کنید. به طور کلی وجود هر گونه رطوبت و چربی که تمیز باشند، سبب افزایش اثر نگهدارندگی عطر شده و باعث می‌شوند ماندگاری عطر بر روی پوست بدن شما افزایش یابد. وازلین نیز همین گونه عمل می‌کند. این ماده سبب می‌شود یک پوشش بر روی پوست شما ایجاد شده و عطر به صورت سریع داخل روزنه‌های پوست شما جذب نشود. جذب سریع از داخل روزنه‌های پوست سبب می‌شود سرعت دفع آن افزایش یابد. بنابراین استفاده از وازلین بر روی نبض‌های بدنتان، سبب می‌شود ماندگاری عطر بر روی پوست افزایش شود. بنابراین شما می‌توانید هنگامی که خواستید از عطر مخصوص به خود استفاده کنید، بر روی نقاط نبض‌ دار بدن خود مقداری وازلین بمالید و سپس بر روی آن عطر را اسپری کنید.

عطر را بر روی لباس نزنید
یکی از نکات مهمی که در خصوص استفاده بهینه از عطر‌ها باید مد نظر داشته باشید این است که هرگز عطر را به صورت مستقیم بر روی لباس خود اسپری نکنید. بسیاری از افراد بدین سبب که تصور می‌کنند انجام این کار سبب ماندگاری بیشتر عطر می‌شود، این کار را انجام می‌دهند اما لازم است بدانید که اسپری کردن مستقیم عطر بر روی لباس‌های‌تان نه تنها موجب می‌شود لباس‌هایتان به علت وجود چربی داخل عطر لکه شود، بلکه ماندگاری آنها را نیز کاهش می‌دهد. به طور کلی از آن جایی که زمانی که عطر را بر روی لباس اسپری می‌کنید با پوست هیچ برخوردی نمی‌کند، در نتیجه سریع‌تر دفع می‌شود و بوی آن پس از چند دقیقه از بین می‌رود. بنابراین سعی کنید هیچ زمانی عطر خود را به صورت مستقیم بر روی لباس‌هایتان اسپری نکنید. شما قادر هستید به منظور اینکه لباس‌هایتان بوی خوبی بگیرند، مقداری از عطر خود را بر روی یک دستمال کاغذی اسپری کنید و دستمال کاغذی را داخل کمد لباس‌های خود بگذارید. بدین صورت علاوه بر این که لباس‌هایتان بوی خوش می‌گیرند، لکه هم نخواهند شد.

سخن پایانی
اگر قصد دارید به صورت بهینه از عطرها استفاده کنید، لازم است با نکات مهم در خصوص استفاده درست از عطرها آشنا شوید. در صورت رعایت کردن این نکات نه تنها ماندگاری عطر شما افزایش می‌یابد، بلکه رایحه ملایم و دلنشینی از عطر به صورت متناوب در فضا پخش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

X