چه عطرهایی مناسب تابستان هستند یکی از سوال‌هایی است که با نزدیک شدن به فصل تابستان برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. برای پیدا کردن مناسب‌ترین عطرها برای تابستان لازم است به نکات بسیار زیادی از جمله ویژگی عطرهای تابستانی توجه نمایید. به طور معمول عطرهای تابستانی دارای رایحه‌ای بسیار سبک و خنک هستند که این موضوع سبب سازگاری هر چه بیشتر این عطر‌ها با گرمای هوا می‌شود.
به منظور یافتن هر چه آسان‌تر عطرهای تابستانی می‌توانید به رنگ‌ها و شکل ظاهری آنها توجه کنید به طور معمول این عطرها دارای رنگ بسیار ملایمی هستند‌. اغلب عطرهای تابستانی به این دلیل که دارای رایحه‌ای بسیار خنک و سبک هستند، ماندگاری کمی دارند به همین سبب یکی از چالش‌هایی که افراد به آن مواجه می‌شوند، این است که چگونه می‌توانند ماندگاری عطرهای تابستانی را افزایش دهند. در ادامه شما را با ویژگی‌ انواع عطر‌های تابستانی و برخی از معروف‌ترین عطر‌های مخصوص تابستان آشنا می‌کنیم.

ویژگی‌های عطر های مناسب فصل تابستان چیست؟
اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارند برای فصل تابستان یک عطر خوش بو و مناسب انتخاب کنند، لازم است بدانید که آشنایی با ویژگی عطرهای مناسب فصل تابستان، از این جهت برای شما حائز اهمیت خواهند بود. لازم به ذکر است که عطرهای مناسب هر فصل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. یکی از مهمترین ویژگی‌های عطرهای مناسب فصل تابستان این است که این عطر‌ها باید از رایحه‌های خنک و ملایم بر خوردار باشند.
به طور کلی رایحه‌هایی از مرکبات، روایح دریایی، سرخسی، میوه‌ای یا گلی ملایم، از آن جایی که بسیار خنک هستند، حس خوب خنکی را در فصل تابستان به وجود می‌آورند. بنابراین برای این فصل بسیار مناسب می‌باشند. به طور کلی ماندگاری عطرهایی که رایحه سبک و خنک دارند نسبت به عطرهای گرم و سنگین بسیار کمتر هستند اما از آن جایی که عطرهای گرم و سنگین در فصل تابستان خوشایند نیستند، افراد ترجیح می‌دهند از عطر‌های خنک برای تابستان استفاده نمایند.
بنابراین افراد قادر هستند در حین استفاده از عطرهای تابستانه از تکنیک‌هایی در جهت ماندگاری هر چه بیشتر این عطرها استفاده کنند، تا علاوه بر این که از رایحه خنک و دلپذیر آنها در این فصل گرم سال لذت می‌برند، ماندگاری آنها را نیز افزایش دهند.

چگونه عطر های مناسب فصل تابستان را تشخیص دهیم؟
یکی از سوال‌های مهمی که در خصوص خرید عطرهای تابستان پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم عطرهای مناسب فصل تابستان را تشخیص دهیم‌. شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید اما یکی از بهترین روش‌ها برای این که عطرهای تابستانه را تشخیص داده و آنها را خریداری نمایید، توجه به ظاهر و مایع درون عطرها است. این بدان معناست که ظاهر و رنگ مایع درون عطرها با رایحه آنها ارتباط مستقیمی دارد. به طور معمول عطرهای تابستانه دارای مایعی با رنگ‌های ملایم همچون آبی، سبز کمرنگ، صورتی ملایم و سفید هستند.
البته توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که تمامی عطرهای تابستان دارای رنگی ملایم هستند و هر عطری که رنگ ملایم داشته باشد، مناسب تابستان است. بلکه در اغلب مواقع این چنین است و شما می‌توانید با توجه به این نکته راحت‌تر عطر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. همچنین همان طور که پیش از این نیز ذکر کردیم شما می‌توانید با توجه به رایحه عطر‌های مختلف آنهایی که دارای رایحه‌ای خنک، ملایم و نشاط آور هستند را برای فصل تابستان برگزینید. به طور معمول عطر‌های تابستانی دارای رایحه گلی ملایم، عطرهای دریایی و مرکباتی هستند و احساس آرامش بسیاری را به افراد منتقل می‌کنند.

بهترین عطرهای تابستان برای زنان
خانم‌ها می‌توانند با توجه به نکاتی که پیش از این برای انتخاب بهترین عطرهای مناسب فصل تابستان ذکر شد، عطر مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایند. به طور معمول اغلب عطرهای زنانه مناسب این فصل دارای رایحه‌ای بسیار خنک و دلنشین بوده و همچنین رنگ مایع اغلب این عطر‌ها بسیار روشن و ملایم هستند. به عنوان برخی از خوشبوترین و معروف‌ترین عطرهای تابستانه مناسب خانم‌ها می‌توان از موارد زیر نام برد:
• ورساچه برایت کریستال: یکی از خوشبوترین و مناسب‌ترین عطرها برای فصل تابستان عطر ورساچه برایت کریستال بوده که برای افرادی که به بوهای شدید حساسیت داشته یا دچار میگرن هستند، بسیار مناسب است.
• لالیک لامور (له آمور): اگر به دنبال عطری تابستانه و در عین حال بسیار شیک هستید، عطر لالیک لامور گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این عطر نت رز و یاس بسیار ظریف و دلنشینی به کار رفته که سبب خوشبویی هر چه تمام‌تر این عطر می‌شود.
• شیسیدو زن: اگر علاقه مند به ترکیب سنت و مدرنیته هستید، این عطر برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این عطر جزو عطر‌های معروف ژاپن است.
• لانوین اکلت: اگر به دنبال عطری با رایحه‌ای خنک و سر زنده دارید، می‌‌توانید عطر لانوین اکلت را به عنوان عطر روزانه تابستانه خود انتخاب کنید.

بهترین عطر های تابستان برای مردان
همان طور که پیش از این نیز ذکر کردیم افراد نمی‌توانند از هر عطری برای هر فصلی انتخاب کنند. برای مثال عطرهای گرم و شیرین مناسب فصل‌های سرد سال هستند و اگر مردان از این عطرها در فصل تابستان استفاده کنند سبب می‌شوند، گرمای هوا در بدن افراد افزایش یابد و اذیت شوند. بنابراین بهترین پیشنهاد برای عطرهای مردانه در فصل تابستان این است که این افراد از عطرهای خنک و ملایم استفاده کنند تا در روزهای گرم و آفتابی تابستان بتوانند احساس خنکی و طراوت هر چه بیشتر را تجربه کنند. برخی از معروف‌ترین و خوشبوترین عطرهای تابستانه برای مردان به شرح زیر هستند:
• ادو پرفیوم دیپ سنس بلو: یکی از مناسب‌ترین و خوشبو‌ترین عطر‌های تابستانه برای مردان، عطر ادو پرفیوم دیپ سنس بلو بوده که دارای رایحه‌ای بسیار خنک، شیرین و میوه است. این عطر از جمله عطر‌های تابستانه‌ای است که ماندگاری بالایی نسبت به سایر عطر‌ها دارد.
• شنل بلو: اگر علاقه مند به عطر‌هایی با رایحه‌ای بسیار زیبا، چوبی و اروماتیک دارید، عطر شنل بلو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. با استفاده از این عطر احساس اعتماد به نفس در شما بسیار افزایش خواهد یافت.
• ورساچه دیلان بلو: یکی از مناسب‌ترین عطر‌های مردانه برای شب‌های بهاری و تابستانه عطر ورساچه دیلان بلو است.

افزایش ماندگاری عطرهای تابستانه
به طور کلی عطرهایی که دارای رایحه‌ای سبک و خنک باشند، دارای ماندگاری بسیار کمی هستند. بنابراین اغلب افرادی که عطرهای تابستانی را خریداری می‌کنند با این چالش مواجه می‌شوند که چه گونه می‌توان ماندگاری این عطرها را افزایش داد. یکی از بهترین روش‌ها به منظور افزایش ماندگاری عطرهای تابستانی این است که از لوسیون بدن استفاده کنید.
بدین منظور دو راه در پیش خواهید داشت یا می‌توانید در ابتدا لوسیون بدن را در تمامی نقاط پوست خود پخش کنید و سپس عطر خود را بر روی آن اسپری کنید در این صورت چربی موجود در لوسیون سبب می‌شود ماندگاری عطر شما افزایش پیدا کند. به علاوه شما قادر خواهید بود چند قطره از عطر خود را داخل لوسیون بدن خود بریزید و سپس لوسیون بدن را بر روی تمامی پوست خود پخش کنید. در این صورت به سبب چرب شدن پوست بدن شما بوی عطر شما ماندگار خواهند شد.
البته در صورتی که قصد دارید عطر را با لوسیون بدن خود ترکیب کنید، باید نهایت توجه خود را به عمل آورید که لوسیونی که از آن استفاده می‌کنید معطر نباشد. یکی دیگر از روش‌ها به منظور چرب کردن پوست بدنتان استفاده از وازلین بر روی نقاط نبض‌دار بدن و سپس اسپری کردن عطر بر روی آن نقاط خواهد بود.

بهترین رایحه عطر زنانه برای تابستان
آشنایی با رایحه‌های زنانه مناسب فصل تابستان کمک شایان توجهی به شما در انتخاب مناسب‌ترین عطر برای تابستان خواهد کرد. برخی از بهترین روایح برای عطرهای تابستانه به شرح زیر هستند:
• رایحه گلی: یکی از بهترین و متفاوت‌ترین روایح برای عطرهای زنانه تابستان رایه‌های گلی هستند. این رایحه‌ها بسیار خنک هستند و حس شادابی و تمیزی خاصی را به استفاده کننده می‌بخشند. اغلب در عطرهایی که رایحه گلی دارند نت‌های تند و شیرین با هم تلفیق می‌شوند و این سبب القا شدن حس تازگی خواهد شد.
• رایحه شرقی گلی: رایحه شرق گلی در واقع آن رایحه‌هایی هستند که از ترکیب روایح گل‌ها با عصاره میوه‌های شرقی به دست می‌آیند. این روایح دارای بوهای خنک و معتدلی بوده و باعث ایجاد حس تضاد از شیرینی وانیل و تیزی تنباکو می‌شوند. بنابراین اطرافیان شما با استشمام این بوی جذاب می‌توانند حس تازگی و طراوت را متوجه شوند.
• رایحه‌های گلی میوه‌ای: در این رایحه‌ها از ترکیب گلی، گیاهی و میوه‌ها استفاده می‌شود و همانند سایر عطرهای تابستانی این عطرها نیز بسیار خنک و دلنشین خواهند بود.
• رایحه شرقی چوبی: این رایحه ترکیبی از بوی چوب نم خورده بوده که حس تارگی و طراوت بسیاری را برای افراد به وجود می‌آورد.

بهترین رایحه عطر مردانه برای تابستان
روایحی که برای عطرهای مردانه استفاده می‌شوند نیز بسیار خاص و متفاوت هستند و آشنایی با این رایحه‌ها در انتخاب عطر تابستانی مناسب بسیار حائز اهمیت است. برخی از بهترین رایح‌های این عطرها به شرح زیر هستند:
• رایحه‌های معطر گیاهی: از دسته پر فروش‌ترین و معروف‌ترین روایحی که برای ساخت عطرهای آقایان در تابستان وجود دارند، می‌توان به رایحه معطر گیاهی اشاره کرد. این رایحه‌ها بسیار کلاسیک و شیک بوده و سبب می‌شوند اصالت و وقار مردانه هر چه بیشتر نمایان شوند‌. این رایحه‌ها بسیار خنک و شاداب هستند و معمولاً بوی تلخ و ملایمی ایجاد می‌کنند.
• رایحه معطر آبزی: رایحه معطر آبزی از دست رایحه‌هایی است که دارای بویی تند و تلخ بوده و نت‌های اغوا کننده‌ای در آن وجود دارد. این رایحه دقیقاً رایحه تن مردانه را تداعی می‌کند و از آن جایی که از ترکیبی از اسانس‌های خاصی به وجود آمده، دارای ماندگاری و پخش بوی بسیار عالی است.

سخن پایانی
اگر قصد دارید برای فصل تابستان عطری را بیابید که علاوه بر این که بو و رایحه‌ی خوشی دارد، مناسب این فصل نیز باشد باید با ویژگی‌های عطر‌های تابستانی و چگونگی تشخیص آن‌ها آشنا شوید. همچنین داشتن اطلاعات در خصوص رایحه‌های تابستانی نیز کمک بسیاری به شما در این جهت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

X